Deel dit artikel
-

Omzetaandeel online bestelde boodschappen bij Jumbo licht gestegen

Het omzetaandeel van online bestelde boodschappen bij Jumbo is in 2024 licht gestegen naar meer dan 7 procent. Met haar dekking voor thuisbezorging bereikt Jumbo inmiddels nagenoeg 100 procent van de huishoudens in Nederland, zo stelt het bedrijf.

Uit eigen onderzoek blijkt dat onlineklanten van Jumbo trouw zijn aan het merk en thuisbezorging afwisselen met winkelbezoek. De sterkste groei heeft Jumbo wederom gerealiseerd in de zakelijke markt voor onlinebestellingen. Vooral het aantal klanten in de zorgsector blijft toenemen; inmiddels bestellen wekelijks duizenden zorginstellingen hun boodschappen bij Jumbo.

Sinds eind 2024 krijgen alle 726 Jumbo winkels in Nederland en België én alle onlineklanten hun langer houdbare versproducten geleverd vanuit het nieuwe gemechaniseerde Centraal Distributiecentrum (CDC) voor verse producten in Nieuwegein.

Met het bedrijf als geheel ging het minder goed. Niet alleen daalde de omzet bij de tweede supermarkt van het land, ook verloor het bedrijf uit Veghel een half procent marktaandeel.

De omzetdaling van bijna 3 procent, naar 10,72 miljard euro, is volgens CEO Ton van Veen zo goed als volledig toe te schrijven aan het wegvallen van de tabaksverkoop in supermarkten.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond