Deel dit artikel
-

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Onderzoek van Ericsson laat zien dat de internationale consument per dag dertien procent langer aan het zoeken is naar iets kijkbaars in vergelijking met vorig jaar. De browse- annex zoektijd zou nu richting een uur per dag gaan.

Gisteren publiceerde het Zweedse concern zijn jaarlijkse ‘TV and Media’-rapport met daarin deze constatering.

“De huidige hulpmiddelen waarmee consumenten nieuwe content kunnen ontdekken kan niet overweg met het gegeven dat één kijker meerdere videodiensten op meerdere apparaten bekijken. Daarom geven zeven van de tien ondervraagden aan dat een universele zoekfunctie handig zou zijn.”

De jeugd tot twintig jaar heeft weinig binding met het televisietoestel in de huiskamer. Zij kijken de helft van de tijd on demand video op het apparaat, de locatie en de tijd die hen op dat moment het best uitkomt.

Ericsson schat dat per 2020 de helft van alle kijktijd wordt doorgebracht op telefoons. De andere helft wordt verdeeld over computer, tablet, laptop en televisietoestel. De verdeling tussen ondemand en traditionele televisiecontent is fifty-fifty verdeeld in dit onderzoek.

Foto: Giuseppe Milo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond