Deel dit artikel
-

Onderzoek: ‘Gratis mobiele games inspireren niet’

Spelers van gratis mobiele games laten spelletjes doorgaans al snel weer vallen. Dat blijkt uit een uitgebreide studie van Swrve, een Amerikaans bedrijf dat mobiele apps test.

Swrve volgde tien miljoen mobiele spelers in negentig dagen. Negentien procent van de nieuwe spelers gebruikten een spelletje maar een keer, 66 procent gaf het na een dag al op. Gemiddeld spendeerden spelers nog geen 45 dollarcent aan aankopen in de apps. Maar 2,2 procent van de spelers betaalden, en 46 procent van de omzet komt van de top tien van die spelers. Doorgaans wordt er alleen in de eerste zeven dagen geld verdiend. Na een week is de game vergeten.

Tegenover Re/code laat CEO Hugh Reynolds weten dat de eerste indruk belangrijk is, net als bij een date. Uitgevers zullen meer moeten doen om spelers bij het spel te betrekken.

De uitkomsten van het onderzoek lijken niet te stroken met de enorme omzetten die individuele titels weten de genereren, zo heeft Clash of Clans via iOS één miljard dollar opgebracht, en Candy Crush Saga ruim achthonderdduizend dollar. Maar kennelijk zijn dat uitzonderingen. Het gros van de gratis games maakt onvoldoende indruk op spelers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond