Deel dit artikel
-

Online omzet Ahold Delhaize naar 2,2 miljard euro

De online omzet van Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com, steeg het afgelopen kwartaal 3,4 procent naar 2,2 miljard euro. De resultaten werden ook dit kwartaal negatief beïnvloed door de verkoop va de Amerikaanse bezorger FreshDirect, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door betere verkopen van Food Lion, Hannaford, The GIANT Company en Albert Heijn.

Ahold ziet de thuisbezorgmarkt in zowel de VS als Europa sterk aantrekken.

De volledige groep draaide in het tweede kwartaal 22,3 miljard euro omzet, een bescheiden groei van 0,7 procent, waarbij Europa en beter deed dan de VS. De operationele winst kwam uit op 790 miljoen euro.

Het moederbedrijf wil zijn besparingen de komende jaren opvoeren tot 5 miljard euro. Deze besparing moet gerealiseerd worden door meer gezamenlijke inkoop van de aangesloten supermarktketens, kunstmatige intelligentie en automatisering in de logistiek, distributie en winkelactiviteiten.

Voor 2024 rekent Ahold nog altijd op een onderliggende operationele marge van meer dan 4 procent

Ahold meldt sinds kort in zijn kwartaalrapporten geen aparte cijfers meer over bol.com. Op de beleggersdag van Ahold begin juni gaf het bedrijf aan de omstandigheden op de financiële markten nog niet goed genoeg zijn voor een beursgang van bol.com.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond