Deel dit artikel
-

OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase fuseren

De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase fuseren. Ze bundelen hun krachten om samen te werken aan een leidende rol op het gebied van data- en performancemarketing op de Europese markt.

Vanochtend maakte de leiding van de respectievelijke bedrijven dat aan de medewerkers bekend. In de nieuwe constellatie zal Mark van Hattum de functie bekleden van CEO. Een financieel directeur zal nog worden aangesteld.

Vooralsnog blijven de bedrijven onder eigen naam opereren, maar er zal een overkoepelende nieuwe naam worden aangenomen.

Van Hattum legt aan Emerce uit: “Alle vier zien we dat meer schaal onze dienstverlening zal helpen. Met onze focus op performance marketing zorgt meer schaal voor meer toegang tot kennis, innovatie en data. Dat is een trend die je al langer ziet in de bureauwereld. Wij kiezen ervoor om meer verdieping te zoeken in de performancemarketingkanalen in plaats van in de breedte van de dienstverlening.”

De nieuwe samenwerking resulteert in een organisatie met bijna 200 werknemers, verspreid over locaties in Amersfoort, Arnhem, Breukelen, Dongen, Gent (BE) en Groningen. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

“We willen snel tractie maken en de allerbeste in Europa worden en stellen hele hoge kwaliteitseisen aan onszelf en de bedrijven die we willen toevoegen.

Samen met investeerder NewPort Capital zal een buy & build-strategie worden gevoerd. Dit Nederlandse private Equity-huis heeft een meerderheidsbelang. NewPort richt zich op investeringen in gevestigde Nederlandse ondernemingen met een operationele jaarwinst van twee tot tien miljoen euro in de sectoren: ICT, food, verpakkingen, maakindustrie en financiële en zakelijke dienstverlening.

Een behoorlijk deel van de klanten van OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase hebben internationale ambities. Met hun marketingleveranciers kunnen ze die ambitie gaan vormgeven. Van Hattum en compagnons hebben meerdere regio’s op de radar staan: Duitsland, Ierland, Zwitserland, Scandinavië en het VK. “Het concrete plan moet nog nader vorm krijgen. In de komende maanden ligt de focus op de versterking en integratie van de verschillende bedrijven. Parallel daaraan zullen we onze Europese ambities verder vorm gaan geven.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond