OTTO viert 40-jarig bestaan in Nederland
Modehuis OTTO viert zijn 40-jarig bestaan in Nederland met naar eigen zeggen ‘flinke kortingen op alle mode’.
OTTO begon in Duitsland in 1949 als postorderbedrijf met een met de hand gebonden catalogus: 28 paar schoenen op 14 pagina’s.
In 1998 werd gestart met de transformatie naar e-commerce, maar de catalogi met supermodellen als Heidi Klum, Claudia Schiffer, Cindy Crawford en Sylvie Meis op de cover bleef gewoon verschijnen.
De laatste 10 jaar wordt het gros van de bestellingen via de webshop afgewikkeld. Vanaf 2010 verscheen er geen catalogus meer.
Vandaag de dag heeft OTTO ruim 300.000 mode-, multimedia- en woonartikelen in het assortiment. In 2017 lanceerde OTTO speciaal voor haar eigen badmode- en lingeriemerk LASCANA een eigen website. Het bedrijf wil uiteindelijk ook een marktplaats voor partners opzetten.
Sinds 2015 is de gemiddelde omzetstijging bij OTTO Nederland ruim 16 procent per jaar.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond