Philip Spaas voorzitter Taskforce Search IAB Nederland
Philip Spaas is de nieuwe voorzitter van de Taskforce Search van brancheorganisatie IAB. Spaas, managing partner van online marketingbureau Oogst, vervangt Joris Toonders, die de functie twee jaar vervulde.
Search advertising (SEA) alleen vormt, met bestedingen van naar schatting 300 miljoen euro in 2014, bijna de helft van de online advertentiemarkt in Nederland. Samen met zoekmachine-optimalisatie (SEO) is dit de belangrijkste pijler onder iedere online marketingstrategie. Belangrijk doel van de Taskforce is dan ook het bevorderen van kennis over zoekmachinemarketing. Daarnaast is het bevorderen van transparantie en innovatie in de Nederlandse markt essentieel.
Er wordt hard gewerkt aan drie ambitieuze projecten op het gebied van ‘onderzoek, kennis & ontwikkelingen’ en ‘netwerk & events’ en ‘educatie’. Daarnaast pakken wil men dossiers als online privacy, gedragscodes en het benutten van Big Data, gezamenlijk aanpakken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond