Proximus trekt voor de tweede keer dit jaar zijn verwachtingen voor 2024 op
Proximus, de grootste telecomaanbieder van België, meldt aanhoudende sterke commerciële prestaties op de thuismarkten in het derde kwartaal, groei voor mobiele postpaid (47.000 nieuwe abonnees), internet (9.000) en convergente klanten (13.000).
2,1 miljoen woningen en bedrijven zijn nu aansluitbaar op fiber, 40 procent dekking ‘in the street’.
De onderliggende omzet van Proximus op de thuismarkten steeg in het derde kwartaal van 2024 met 1,5 procent tot 1.1 miljard euro. Residential boekte 3,1 procent. De omzet voor Business daalde met 1,2 procent op jaarbasis, waarbij de omzet uit IT-producten 10 miljoen euro lager lag.
Het derde kwartaal van 2024 bedroeg de ebitda op de thuismarkten 429 miljoen euro, 1,3 procent hoger dan in de dezelfde periode in 2023. De verbetering tegenover het jaar voordien weerspiegelt de hogere directe marge (1,8%) en de voortgezette kostenbesparingen in het hele bedrijf, zegt Proximus.
De omzet van het internationale segment van Proximus daalde met 2,3 procent, door de tegenwind voor traditionele spraakdiensten, waarvan de marge beperkt is.
CEO Guillaume Boutin schrijft: ‘Nu we het laatste kwartaal van het jaar inzetten en aangezien er voor de rest van dit jaar geen significante impact van veranderingen in de marktstructuur wordt verwacht, trekken we onze groeiverwachtingen verder op: de omzet op de thuismarkten zal naar verwachting groeien tot 3 procent, de ebitda op de thuismarkten tot 3 procent en de groepsebitda tot 3 procent.’
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond