Publicis realiseert organische groei van 5,8 procent
Publicis had naar eigen zeggen een zeer druk en zeer sterk kwartaal, met een organische groei van +5,8 procent.
Het Franse mediaconcern stelt zijn verwachtingen naar boven bij en rekent op een organische groei van 5,5 procent.
Onder meer werd 1 miljard dollar geïnvesteerd in de overname van Influential, ’s werelds grootste influencer marketingplatform en Mars United Commerce, een onafhankelijk marketingbedrijf.
‘We lopen nu duidelijk voorop met drie kritische expertises voor onze klanten: adresseerbare media, Creators en Commerce,’ zo zegt topman Arthur Sadoun.
Publicis Groupe heeft MediaMarkt als grote klant aangetrokken voor alle 11 landen waarin de elektronica retailer actief is. Het mediabureau zal met ingang van deze maand MediaMarkt helpen om de marketingstrategie Experience Electronics verder te brengen en enkele honderden miljoenen euro’s mediabudget beheren.
De keuze was het resultaat van een bijna acht maanden durend, gefaseerd proces waarvoor vier grote netwerken van mediabureaus waren uitgenodigd, de grootste internationale pitch in de geschiedenis van MediaMarkt.
Het vergelijkbare Omnicom rapporteerde deze week een omzetwinst in het derde kwartaal van 8,5 procent tot bijna 3,9 miljard dollar, met een organische omzetgroei (inclusief valuta- en M&A-impact) van 6,5 procent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond