Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog
De advertentiemarkt breekt rondom Black Friday en Cyber Monday ook dit jaar records. Uit een analyse van Adfact blijkt dat in de periode van week 42 tot en met week 49 ruim 69,1 miljoen euro aan bruto mediabestedingen is geïnvesteerd. Vooral in week 48, waarin Black Friday valt, zien we een piek met 31,6 miljoen euro aan mediabestedingen.
Televisie blijft de grootste speler in de mediamix. 66 procent van de totale bruto mediabestedingen is ingezet op tv-campagnes, gevolgd door radio en dagbladen. Binnen televisie neemt RTL 4 de koppositie in met 23,5 procent van de mediabestedingen, gevolgd door NPO 1 en SBS 6.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd