RTL Group voegt VOD-platformen samen
RTL Group gaat de VOD-platformen uit de verschillende landen, zoals Videoland in Nederland, samenvoegen tot één. Topman Bert Habets vraagt ‘flexibiliteit’ van de lokale RTL-bedrijven, tekenend voor de omvang van de ingreep.
Afgelopen maandag en dinsdag hield RTL zijn Group Management Summit in Luxemburg. Habets organiseerde de bijeenkomst om zijn strategie voor de komende jaren uiteen te zeggen aan zijn top negentig managers uit de mediagroep.
De Nederlandse topman zei: “Ik zie twee duidelijke prioriteiten: lokale streamingkampioenen bouwen en onze contentcreatie en -productie versterken.” Die twee hangen bij RTL veel nauwer samen dan bij bijvoorbeeld Netflix en YouTube. De Amerikaanse spelers zijn primair distributeurs, al tonen ze zich secundair ook duidelijk als makers.
Nederland is het verst met zijn video on demand-platform (VOD), gevolgd door Frankrijk en Duitsland. Maar op platformactiviteiten ook naar de andere zeven tv-landen uit te rollen, wil Habets de investeringen centraliseren. De drie grote landen trekken die kar. “In 2019 stellen we een routekaart op voor de implementatie van een gezamenlijk technisch platform voor onze VDO-diensten. Uiteindelijk migreren alle losse streamingplatformen daar naartoe.”
“we moeten ons als groep gaan gedragen.”
Naast meer investeringen in eigen content gaat RTL ook meer aandacht besteden aan het aantrekken en binnenhouden van talent. “Talentmanagement wordt een van de belangrijkste punten in mijn CEO-agenda. Daarbij richt ik me op het vergroten van het aantal vrouwelijke executives en meer mensen met verscheidener sociaal-culturele achtergronden.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond