RTL Nieuws op digitale abri’s Clear Channel
RTL Nederland sluit een samenwerking met schermenexploitant Clear Channel. Het mediabedrijf gaat nieuws en entertainment uitzenden op honderden digitale abri’s.
Passanten zien naast de reguliere reclameboodschappen dan ook items van de redactie van RTL Nieuws en Entertainment te zien.
Tegen Villamedia zegt een woordvoerder dat de statische items rond de dertig keer per dag verschijnen in de carrousel.
Vermoedelijk gaat het om een samenwerking op het City Live Network van Clear Channel. Dat bestaat uit digitale reclameschermen die via internet dagelijks kunnen worden geüpdatet. Deze staan op drukke publieke locaties.
Het RTL-nieuws verschijnt sinds vorige week op de digitale abri’s.
Deze schermennetwerken genieten groeiende belangstelling. In jargon worden ze ook wel aangeduid met de term ‘retailmedia’. Adverteerders zetten dit kanaal steeds vaker in ter aanvulling op bijvoorbeeld tv-campagnes. Zeker het jongere publiek kijkt weinig live tv meer, maar ziet de abri’s nog wel.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond