Schiphol kiest twee mediabureaus
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.
M2Media gaat geïntegreerd en overkoepelend advies geven over de off- en online strategie van Schiphol en de implementatie hiervan. Ook verzorgt dit bureau de offline inkoop. iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network, werkte al voor de luchthaven en blijft verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het merk via online strategie en online inkoop.
Alle inschrijvingen op de tender waren van Nederlandse bedrijven, ondanks het Europese karakter van de tender. Volgens Gaby Denkers, Media Manager Royal Schiphol Group, hebben negen bureaus zich aangemeld voor het onderdeel geïntegreerde off-en online strategie en offline inkoop. Voor de online strategie en inkoop heeft Schiphol elf aanmeldingen ontvangen.
Zoals gezegd is de tender gesplitst. Waarom zijn er twee verschillende mediabureaus nodig voor deze klus? “Wij hebben gekozen voor een offline bureau en een online bureau, omdat we de beste expertise willen op dit gebied. Daarnaast willen we goed in kunnen blijven spelen op marktontwikkelingen en trends. Wij geloven dat het inzetten deze combinatie leidt tot het optimale resultaat,” aldus Denkers.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond