Schwarz Group sponsor VfB Stuttgart
De nog vrij onbekende IT- en cloudprovider van Schwarz Group is vanaf dit seizoen sponsor van de Bundesliga-voetbalclub VfB Stuttgart, dat afgelopen seizoen verrassend tweede werd.
Voor Schwarz Group is de deal een eerste grote stap naar meer zichtbaarheid en herkenbaarheid van zijn digitale merken. Mocht dit uiteindelijk lukken, dan weten leiding en eigenaren daar prima mee op te gaan, want de labels vallen onder hetzelfde concern als supermarktketen Lidl.
Schwarz Digits wordt de officiële cloud- en cybersecuritypartner van de voetbalclub met labels als XM Cyber en STACKIT.
Zoals clouddienst AWS ooit op vrij organische wijze uit Amazon.com ontstond zo komt de digitale tak van Schwarz Group voort uit de gelederen van het supermarktconcern. Het is een privaat bedrijf, maar het rapporteert wel financiële kerncijfers.
Digits boekte vorig jaar een omzet van 1,9 miljard euro.
De bedrijvengroep verwierf afgelopen jaar ook een belang in Aleph Alpha, een Duitse maker van een GPT-achtig systeem voor de grootzakelijke en overheidsmarkt.
De namen van Schwarz-bedrijven verschijnen op de boarding langs het veld van de voetbalclub en op het scherm achter spelers bij tv-interviews.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond