Semilo krijgt in app-exploitatie Shazam Nederland
Adverteerders kunnen in Nederland gericht reclameruimte gaan inkopen bij de app Shazam nu Semilo de lokale vertegenwoordiging in handen krijgt.
Dat gaat gebeuren onder de vlag van Mobvious, een mobiel advertising label dat in Nederland eigendom is van Semilo.
“We doen de exclusieve in app-advertenties voor hen, zoals we dat ook voor bijvoorbeeld Scoupy, Autoscout24 en Weer Online doen”, zegt Jip van Riet.
“Adverteerders kunnen half page-uitingen gebruiken voor brandingdoeleinden. Elders in de app kunnen ze hun uitingen uitserveren op basis van het genre of de artiesten waarnaar een gebruiker zocht.” Dat is nuttige informatie voor bijvoorbeeld ticketshops, organisatoren van festivals maar bijvoorbeeld ook lifestyle-adverteeders.
Shazam kent in Nederland zeven miljoen actieve gebruikers, die samen maandelijks tussen de acht en twaalf miljoen keer liedjes laten herkennen.
Het product ‘Shazam for TV’ wordt geëxploiteerd door Smartclip. Dit is een product dat zich richt op tv-adverteerders en de telefoon daarbij inzet als een second screen.
De muziekherkenningstechnologie van Shazam wordt volgens bronnen van persbureau Bloomberg onderdeel van Apples mobiele besturingssysteem iOS.
Mobvious is een label van Hi Media, maar de Fransen hebben sinds de verkoop van hun Nederlandse tak ook een aandeel in koper Semilo. Die krijgt daarom de lokale vertegenwoordiging van Shazam.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Bart
7 miljoen actieve gebruikers? Per maand? Per maand? Per eeuw? Lijkt me wel heel erg veel. Vrij ondenkbaar dat dit uniek gebruik is.
Hans Caspers
@Bart: het zijn 7 miljoen active installs, maandelijks gebruiken tussen de 1.5 en 2 miljoen van die 7 miljoen gebruikers de app.