Snap lijdt onder zware concurrentie van Meta en TikTok
De aandelen van Snap, het bedrijf achter Snapchat, verloren nabeurs 20 procent van hun waarde vanwege tegenvallende resultaten voor het huidige kwartaal. Het bedrijf worstelt met stevige concurrentie van grotere rivalen op het gebied van advertentieverkoop in een onzekere economie. De omzet voor in het tweede kwartaal viel ook lager uit dan verwacht.
Snap voorspelde voor het derde kwartaal een omzet van 1,35 miljard, onder de schattingen van Wall Street van 1,36 miljard.
Snap leek op de juiste weg. Het bedrijf heeft aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het diversifiëren van zijn inkomsten met de introductie van Snapchat+ en gesponsorde AR-reclame. De Snapchat+ abonnementsdienst bereikte in het eerste kwartaal al meer dan negen miljoen betalende abonnees.
Maar Snap wordt ook geconfronteerd met zware concurrentie van Meta Platforms, evenals TikTok van Bytedance.
De omzet steeg in het tweede kwartaal met 16 procent naar 1,2 miljard dollar. Het verlies verminderde van 377 miljoen naar 249 miljoen dollar (pdf)
Het aantal dagelijks actieve gebruikers groeide 9 procent naar 432 miljoen, een groei van 36 miljoen.
Voor het derde kwartaal rekent het Amerikaanse bedrijf op 441 miljoen gebruikers.
Snapchat krijgt overigens de optie om Snaps te versturen die 0,25, 0,5 of 0,75 seconden in beeld blijven staan. Het minimum was tot nu toe 1 seconde. Alleen betalende abonnees kunnen hier gebruik van maken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond