Spotify naar 615 miljoen gebruikers
Muziekdienst Spotify zag het aantal gebruikers met 19 procent toenemen tot 615 miljoen, van wie veertig procent een abonnement heeft.
Het aantal maandelijks actieve gebruikers steeg harder dan het aantal abonnees, wat inhoudt dat er meer gratis gebruikers komen. Aan die groep verdienen de Zweden door hen reclame voor te schotelen, een tak die ook groeide.
CEO Daniel Ek publiceerde rond het middaguur de financiële cijfers over het eerste kwartaal en toont zich tevreden. “We zien sterke omzetgroei en betere marges. Zichtbaar slagen we er in om meer mensen aan te spreken en ik houd vertrouwen in ons groeiplan.”
De bruto winstmarge lag eind maart op 28 procent.
De omzet kwam uit op 3,6 miljard euro, een plus van twintig procent. Daarvan is 389 miljoen, oftewel tien procent, reclame-inkomsten en de rest abonnementsgeld.
Reclametarieven bij de muziekdienst stegen, die bij podcasts daalden.
Beleggers reageren positief en belonen het aandeel in de VS met een stijging voorbeurs van drie procent. Dit ondanks het feit dat de markt drie miljoen meer gebruikers verwachtte en een wat hoger bedrijfsresultaat.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond