Sterke stijging quad play verwacht
De omzet uit zogenoemde multiplay-diensten – internet, tv en telefonie – groeide in Nederland in het vierde kwartaal van 2016 met 6,5 procent op jaarbasis naar 1,04 miljard euro. Dat blijkt uit het Telecompaper-rapport Dutch Consumer Multiplay Market.
Aan het einde van 2016 hadden bijna 6,5 miljoen huishoudens in Nederland een multiplay pakket. Vijftien procent van alle multiplay-huishoudens had eind vierde kwartaal een quad play pakket. Een jaar eerder was dit nog iets meer dan 11 procent.
Hoewel quad play dus duidelijk groeit, heeft het merendeel van de huishoudens nog altijd een triple play-aansluiting. In Nederland combineren 3,96 miljoen huishoudens de drie diensten (vast of mobiel) bij één aanbieder. Wel daalt het aantal huishoudens met triple play vanwege de overstap naar quad play.
Sterke groei quad play verwacht
De verwachting is dat het aantal quad play-huishoudens flink gaat stijgen vanaf het tweede kwartaal van 2017. De begin dit jaar ontstane fusiecombinatie VodafoneZiggo heeft sinds begin april namelijk een quad play-aanbod voor Ziggo-klanten die ook één of meerdere Vodafone mobiele abonnementen hebben.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Bert
Omzet stijgt vooral door prijsverhogingen.
Ook single-play stijgt sterk. Beetje je huiswerk doen en je merkt dan single-play ook prima kan tegenwoordig.