Store of the Future krijgt interactieve winkelruit
De Nederlandse startup WindowSketch die interactieve advertenties op winkelruiten wil projecteren, krijgt al meteen concurrentie. In New Babylon Den Haag wordt bij de Store of the Future die 23 juni opengaat, een digitale winkelruit van Glass Shop Wall gedemonstreerd.
Een nieuw type beamer projecteert vanaf de onderkant op het gemodificeerde glas. Winkeliers en verhuurders kunnen met het projecteren van videocontent op de ruit extra inkomsten genereren. Ook kan de Glass Shop Wall gebruikt worden voor het weergeven van bijvoorbeeld advertenties, stadsinformatie en zogenoemde amber alerts. Er komt een mobiele applicatie waarmee content eenvoudig aangepast kan worden.
Het initiatief komt van Wesley Weerdenburg die als retail innovator is verbonden aan de Retailagenda, in het leven is geroepen door het Ministerie van Economische Zaken.
Winkelruiten bepalen voor een groot gedeelte de sfeer van een winkelgebied. Met Glass Shop Wall kan een eerste indruk van de consument volgens Weerdenburg dynamisch beïnvloed worden. ‘Als een winkelier op dit moment gebruik maakt van video in zijn etalage, gebeurt dit vaak door middel van een scherm of ondoorzichtig folie. Hierdoor gaat het open karakter van een etalage verloren. Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden. Zelfs buiten openingstijden kan productinformatie getoond worden, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.’
Store of the Future is het kleinste innovatieve warenhuis van Nederland. Hier tonen diverse partijen retailinnovaties.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Cbi consulting
Een innovatief en sterk promotie en sales uitbreiding van de retail branche
PROFICIAT EN SUCCES.!!!
Wesley Weerdenburg
Dank u, CBI Consulting. We gaan er wat moois van maken!