Telecomaanbieders voor de rechter vanwege gratis mobieltje
KPN, T-Mobile, Tele2 en Vodafone moeten zich van de Consumentenbond voor de rechter verantwoorden omdat zij consumenten te weinig compenseren vanwege de misleidende verkoop van abonnementen inclusief ‘gratis’ mobiele telefoons.
Deze bedrijven verkochten jarenlang abonnementen met een ‘gratis’ telefoon, terwijl consumenten in werkelijkheid via de all-in abonnementsprijs in termijnen voor de telefoon betaalden.
De Hoge Raad oordeelde in 2014 en 2016 dat de manier waarop de telecomaanbieders dergelijke abonnementen aan de man brachten niet door de beugel kon.
De Consumentenbond wil dat de telefoonaanbieders de waarde van het toestel en de betaalde rente terugbetalen aan consumenten, maar dat willen ze niet. T-Mobile, Vodafone en Tele2 zijn inmiddels gedagvaard.
‘Het zou de sector sieren als ze zelf met een passende regeling zou zijn gekomen, maar kennelijk zijn er lange en kostbare procedures nodig om te voorkomen dat gedupeerden met lege handen blijven staan,’ zegt directeur Bart Combée.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond