Thuiswinkel.org op handelsmissie naar China
Vertegenwoordigers van de Nederlandse en Europese e-commercesector gaan op handelsmissie naar China om met de lokale ondernemers daar van gedachten en, waar mogelijk, handel te wisselen.
Een exacte periode is nog niet geprikt, maar directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org nodigt belangstellenden uit zijn Nederlandse en Europese netwerk uit zich te melden.
Vorige maand bezocht hij China met een delegatie van het Ministerie van Economische Zaken en de Nederlandse ambassade. Een onderdeel van het programma waren gesprekken met e-commercepartijen en -betrokkenen. Onderwerpen die aan de orde kwamen: regelgeving, keurmerken, cijfers over e-commerce, veiligheid, distributie en logistieke uitdagingen en privacy.
China is op weg om qua volume het grootste e-commerceland ter wereld te worden. De echte grote webwinkels zetten er voor miljarden euro’s om en hebben geraffineerde logistieke systemen waar menig Westers ondernemer bij likkebaardt. Zowel de b2c- als de c2c-handel heeft in betrekkelijk korte tijd grote stappen naar volwassenheid gemaakt met een internetpenetratie van zo’n zeshonderd miljoen online Chinezen.
Jongen is behalve directeur van Thuiswinkel.org ook bestuurslid van de diens Europese pendant Ecommerce Europe.
Foto: bfishadow (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Joop
Goed initiatief. Ik ben zelf 2 jaaractief geweest op de chinese ecommerce markt en zo’n handelsmissie levert toch altijd interessante connecties op, ook uit eigen land! Er is trouwens geen aanmeldknop op de blogpost van wijnand.
Manon
@Joop, je kan je aanmelden via het contactformulier op de website. Er staat nu ook een link naar het formulier in de blogpost.
joop
super!