Deel dit artikel
-

Meer klanten voor TomTom

TomTom zegt goede resultaten te hebben bereikt onder moeilijke omstandigheden. Niettemin nam Microsoft TomTom Orbis Maps af, werden Qualcomm, Moody’s, Miovision, BMW Motorrad en Bolt klant en koos Australie voor TomTom Orbis Maps.

De omzet over het afgelopen kwartaal viel mee 152 miljoen euro iets lager uit dan vorig jaar, terwijl er onder de streep 2,3 miljoen verlies was (pdf).

Locatie technologie bracht 128 miljoen op en de consumentenmarkt 23,4 miljoen. Klanten wachten langer met de vervanging van navigatietechnologie, stelt TomTom.

Microsoft en TomTom gaan overigens nauwer samenwerken. Het Nederlandse kaartenbedrijf gaat kaarten en verkeersinformatie leveren aan de Amerikaanse techgigant, onder meer ten behoeve van Azure Maps, Bing, Power BI en Microsoft 365. Microsoft gaat op zijn beurt TomTom-producten voorzien van AI.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond