Trademark Office verliest weer rechtszaak rond domeinnamen

Trademark Office, een bedrijf dat vaak onder valse voorwendselen domeinnamen registreert, heeft opnieuw een rechtszaak verloren.
Op basis van een telefoongesprek stuurde het bedrijf een rekening van 359 euro, maar de factuur bleef onbetaald. Trademark had de onderneming wijsgemaakt dat er een kaper op de kust was voor een nog te registreren domein, maar na afloop van het telefoongesprek bleek dat ‘eisende partij nergens geregistreerd staat als een (erkend) onafhankelijk toezichthouder, dat er geen ‘eerste registratierecht’ bestaat en dat er geen concurrent met eenzelfde naam bestaat. Verder is gebleken dat eisende partij dezelfde malafide werkwijze hanteert bij andere bedrijven.’
De kantonrechter stelde vast dat in algemeen bekend is dat er veel fraude in het kader van telefonische acquisitie plaatsvindt. ‘Ondernemers worden telefonisch benaderd, waarbij onjuiste mededelingen worden gedaan om hen vervolgens een aanbod te doen om een overeenkomst te sluiten. Er wordt dan slechts een bandopname gemaakt van het akkoord gaan met het aanbod.’
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
38 Reacties
Johnny Kokkelsmit
Dit soort mensen, zonder enig moreel en ethisch besef moet je opknopen aan de hoogste boom die je kan vinden. Wat een smerig tuig.
Theun - De Fytsdokter
Ik werd vanmiddag inderdaad ook gebeld door Trademark Office. Mevrouw zei dat er een aanvraag was gedaan voor mijn bedrijfs website maar dan met .com i.p.v mijn eigen .nl.
Gelukkig even gegoogled en nu blijkt dus een grote oplichters bende.
Wel met gewoon netjes kvk trouwens, waarschijnlijk om proffesioneel over te komen. Hen website is ook netjes.
Maargoed, ik ben er dus niet op ingegaan, (die .com domein ook kopen) ookal koste het maar €29,85 per jaar. (Moest wel even vastleggen voor 10 jaar)
Wat ze echter niet vertelde was dat er dus achterraf ook verlengingskosten van €60 per jaar bij komen.
Dan zit ik dus al op een dikke €900!!
Blij dat ik gegoogled heb!
J Meiling
Ik heb helaas gegoocheld nadat ik telefonisch accoord ben gegaan. Wat kan ik er nog aan doen?
C de Ruiter
Het is mij ook overkomen. Maar voordat ik de factuur betaald had, heb ik gelukkig even goed geGoogled (pfff). De medewerkers zijn ook zeer agressief in het steeds opbellen dat je de factuur nog niet betaald hebt.
Gelukkig is er jurisprudentie waaruit duidelijk blijkt dat Trademark Office oplichtingspraktijken hanteert, en dat de telefonische overeenkomst niet geldig is als de klant zich bedenkt.
Dit bedrijf is echt gewetenloos; ze zijn in de zomer 2018 reeds veroordeeld voor deze praktijken, maar gaan er gewoon mee door.
Ik denk dat het ook kan helpen om aangifte van oplichting tegen hen te doen.
Jules
Okk net gebeld. Teruggebeld en gesprek opgenomen 🙂
Judith Meiling
Heb inmiddels FNV zelfstandige ingeschakeld die procedure heeft opgepakt. Gelukkig niet betaald. Ben benieuwd waar het uitkomt. Dreigen met incassoburo.
Moos
Ook wij zijn een paar keer gebeld en hetzelfde verhaal te horen gekregen. Kort daarna volgde de factuur. Heen en weer gemaild. De opper oplichter van debiteurenbeheer raaskalde maar wat en beweerde doodleuk dat Tademark Office in de laatste casus gelijk heeft gekregen. Het tegenovergestelde is natuurlijk waar.
Grappig is dat toen wij erop wezen dat TO geen geluidopname heeft van het gehele gesprek en dat de rechter heeft uitgemaakt dat het ontbreken daarvan voor risico van Trademark Office, de oplichters antwoordden dat het niet aan Trademark Office kan worden toegerekend dat wij geen toestemming hebben gegeven om het gehele gesprek op te nemen. Haha, wat een losers.
Advies: ook al heb je een e-mail gestuurd, altijd voor de zekerheid een aangetekend schrijven erachteraan, waarin je de overeenkomst, voorzover die er zou zijn, vernietigt i.v.m. dwaling en bedrog. Trademark Office wil namelijk hun e-mailadres nog weleens onbereikbaar maken.
Andre Hendriks - Dermadiq Huidtherapeuten
Wij staan woensdag a.s. voor de rechter. Echter we hebben bewijs dat Trademark-office aangeeft dat een andere partij een extensie op onze domeinnaam aangevraagd heeft. Tevens kunnen wij aantonen het het eerste registratierecht – als dat al zou bestaan – niet door Trademark-office – uitgeoefend kan worden.
Het wordt leuk!
Andre Hendriks - Dermadiq Huidtherapeuten
Het werd helemaal niet leuk. Want de hele dagvaarding was niet gemeld bij de rechtbank. En dus ook geen zaak.
Zeer waarschijnlijk was deze gefingeerde dagvaarding een laatste poging nog wat geld binnen te harken hetgeen niet gelukt is.
Voor gedupeerden stellen wij onze bewijsstukken ter beschikking. Wij bewijzen dat Trademark-office in ons geval wel degelijk aangegeven heeft dat een andere partij onze domeinnmaam met een andere extensie heeft geclaimd. Dat is wat in alle rechtzaken nog ontkend is en ook niet geregistreerd in welke vorm dan ook.
Mail hiervoor naar a.hendriks@novict.com
Jorg Coevert - Relaxx
Zelf ben ik ook benaderd geweest en erin getrapt.
Nu ben ik nog steeds op zoek naar een mogelijkheid voor een rechtszaak.
Voor de mensen die nog steeds met valse voorwendselen worden benaderd:
” Trademark Office heeft toegezegd haar wijze van acquireren per direct aan te passen…”
“Trademark Office zal bij de acquisitie in ieder geval:
– niet melden dat een andere partij de .com, .eu, .info .org etc. variant van de domeinnaam wil registreren; ”
https://www.berntsenmulder.nl/domeinnaamfraude-6-dagvaarding-tegen-trademark-office-een-succes/
Als dit nog wel steeds gebeurd, hier graag meteen melding van maken met Jeroen Thiele en Madhavi Nagessersing via bovenstaande link.
Femmieke
Ook ik ben erin gestonken. In april 2018. Alles waarvan ze beticht worden is gewoon waar: de derde partij, in mijn geval ook met waarschijnlijk verkeerde bedoelingen, de tijdsdruk, het eerste registratierecht etc etc.
Ik heb het kunnen annuleren en heb uiteindelijk € 120 euro betaald, maar dat is veel minder dan de bijna € 900 euro die ik anders had moeten betalen.
Vanavond waren ze in Kassa, compleet met een geluidsopname waar precies uit bleek waar ze mee bezig zijn. En dan hun statement op de site van Kassa:
Hoe durven ze!!!!!!!!
VSD
Zonde van die 120 euro. Na alle inmiddels verloren zaken zijn ze in alle komende procedures kansloos. Dus niets betalen!
Onder iedere e-mail bieden de kneuzen een schikking aan.niet op ingaan.
De enige zaak die een gedupeerde verloor kwam doordat de gedupeerde het verkeerde verweer voerde. Dat kan je nu niet meer gebeuren met alle gratis adviezen op internet om deze klootzakjes aan te pakken.
Let op: er is gebleken dat de losers ook zogenaamd dagvaarden en vervolgens de zaak helemaal niet bij de rechtbank aanmelden. Dus voor je moeite doet met verweer, neem contact op met de rechtbank om te checken
Femmieke - 1953
Inderdaad zonde van die € 120. Maar het heeft mij wel de nodige stress bespaard. Dat was me die 120 euro wel waard. Vooral ook omdat ik voor een vereniging werk en namens het bestuur van die vereniging met hen in zee gegaan was. Ik wilde voorkomen dat de vereniging belast werd met aanmaningen en dagvaardingen etc. Door die 120 euro te betalen kon ik de schuld als het ware op me nemen.
Ze zijn echt heel overtuigend, en zelfs zo overtuigend dat ook ik, die altijd alle telefoontjes afwimpelt ( ik koop iets omdat ik dat wil en niet omdat u dat wilt) er ingetrapt ben.
Bengeltje
Het zou mooi zijn als iemand er tijd en deskundigheid in zou steken om deze kneuzen zelf aan te pakken, bijvoorbeeld door een schadeclaim in te dienen, al dan niet met meerdere gedupeerden. Dus niet alleen in de verdediging, maar hen aanpakken. En dan gelijk goed, dus gericht op de bestuurders van de BV-tjes. Dagvaarden, waar het kan beslag leggen, publicatie op internet etc. Tenslotte zijn de namen van deze crimineeltjes bekend, dus je kunt ze altijd wel ergens mee raken. Gewoon hetzelfde als wat zij doen: mensen lastig vallen, irriteren, stalken, intimideren, geld aftroggelen etc.
Als iedere gedupeerde een klein bedragje stort moet er toch een goede advocaat te vinden zijn die dit wel wil oppakken. Strafrechtelijk aanpakken zou natuurlijk helemaaaaal geweldig zijn!
Mr. Ed - bartje@ziggo.nl
Geweldig! Het statement van Trademark Office op de site van Kassa. Weer vol met krom juridisch taalgebruik en vol met spelfouten. Wat een afgang. Ook grappig om te constateren dat wat ze zeggen totaal niet klopt met wat op de bandopnamen te horen is. Hoe dom kun je zijn!
B.Rademakers
Oud medewerker hier. ophangen/laat ze vrij geven dan gaan ze door naar de volgende. Akkoord gegaan? Niet betalen. Het zijn luchtfietsers, hebben geen poot om op te staan. Bedreigingen e.d zijn natuurlijk vervelend, dreiging met incassotraject en rechtzaken ook. Echter heeft de rechter al bepaald dat dergelijke ‘ overeenkomsten’ door dwaling tot stand zijn gekomen. Niet betalen, ‘ vrijgeven prima’. zoals zij zeggen: i’ ts a numbers game’
Femmieke - 1953
Omdat e.e.a. me behoorlijk bezig hield, heb ik voor mijn gemoedsrust toch maar besloten de annuleringskosten van € 120 te betalen. Ik heb er daarna amper meer aan gedacht tot de uitzending van Kassa. Bij mij speelde het in april 2018 en toen was er nog maar 1 rechtzaak geweest die door de heren geschikt is. Ik heb er wel van geleerd in ieder geval.
Wat ik me wel afvraag is of ze strafrechtelijk gevolgd kunnen worden?
Sophie
Ook mij overkomen. Mail gestuurd naar info@trademark-office.com en aangetekend schrijven naar het kantoor in Heerhugowaard (zie KvK-gegevens). Maar ook al doe je niets, dan nog sta je volgens mij in je recht. Ik betaal niets, ook geen annuleringskosten oid. Lees onderstaande mbt Autoriteit Consument & Markt. Er is dus géén sprake van een geldig contract als je alleen maar telefonisch akkoord bent gegaan!
Zorg bij diensten, abonnementen of leveringscontracten voor een schriftelijk aanbod
Belt u op eigen initiatief naar consumenten? En bestaat uw aanbod uit:
een abonnement op een dienst, bijvoorbeeld cv-onderhoud of een sportschool?
een abonnement op telefonie, internet of een andere telecomdienst?
een contract voor levering van elektriciteit, gas, water of warmte (energie)?
Bevestig dan het telefonische aanbod schriftelijk of per e-mail. Zo kunnen consumenten het rustig doorlezen en een bewuste keuze maken. Tekenen ze dit aanbod? Of sturen ze hun schriftelijke instemming aan u? Pas op dat moment is er een geldig contract. En pas dan gaat de bedenktijd in.
Wat telt niet als schriftelijke instemming?
Wat geldt niet? Bijvoorbeeld als u in het telefoongesprek, waarin u het aanbod doet, consumenten vraagt:
om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst;
om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen;
om op een digitale ‘Ja’-knop te klikken, waarbij ze geen bewijs krijgen wanneer ze hebben ingestemd en niet vast te stellen is of de instemming van hen afkomstig is.
In deze voorbeelden is er geen schriftelijke instemming. Er is dus ook geen geldig contract.
Femmieke
Volgens mij geldt dit voor consumenten en niet voor ondernemers. Trademark Office haalt hun adressen bij de Kvk en consumenten staan doorgaan niet ingeschreven bij de KvK
Wiro Kuipers
Dank voor alle gedeelde ervaringen. Had deze club zojuist aan de lijn en heb ze gevraagd het allemaal maar eens op papier te zetten en me toe te sturen. En ben daarna gaan Google’n. Ik dacht al dat het onzin was, maar nu weet ik het zeker.
AM-FM
Ik heb mijn zaak inmiddels glansrijk gewonnen zoals verwacht. Onze hipsters hebben geen poot om op te staan en mogen me de volledige (ook alle advocaat kosten) vergoeden. Dus geen 1000 euri van mij en ruim 1500 euro aan kosten retour. Op deze manier wordt het wel een stukkie minder interessant voor ze.
Dus ben je gedupeerd…NIET BETALEN. Je krijgt te maken met incasso ellende, intimidatie en uiteindelijk waarschijnlijk een rechtszaak,maar die beginnen ze meer en meer allemaal te verliezen. Tip, neem contact op met die advocaat genoemd in het kassa filmpje, ze kunnen je echt verder helpen. Hou in je achterhoofd, het zijn maar net volwassen ex rechtenstudentjes. Veel gelul, weinig wol..laat je niet bangmaken!
JB - Bakker Bouw en Onderhoud
Zojuist ook gebeld… volgens de medewerker deed hij gewoon zijn burgerplicht om mij te melden dat “de concurrent onze goede naam wilde gebruiken in de regio” toen dat niet werkte: “waarschijnlijk heeft u een conflict en wil iemand u zwart maken…..”
waarschijnlijk gaat meneer onvoldaan naar huis vandaag omdat hij onze naam niet heeft kunnen redden…..☺☺
Margéke
Ook ik werd vandaag gebeld door Trademark, in eerste instantie door een heel vriendelijke man die mij bijna deed geloven dat het door jullie allemaal genoemde verhaal klopte. Gelukkig vond ik op Intenet snel de berichten over dit frauduleuze gedrag, waarna ik heb afgebeld. Toen werd ik een stuk minder vriendelijk behandeld en werd het telefoongesprek door hen afgebroken. Hoe kan het dat dit maar blijft doorgaan ondanks alle verloren rechtzaken?? Wie ziet hier op toe?
ingrid munneke - Jaar
ook ik werd op 28 december 2018 gebeld door Trademark met hetzelfde verhaal. Ik was aan het inpakken voor een wintersport vacantie. Gedachte dus heel ergens anders. kortom ik vloog erin. Maar na een uurtje begon het te knellen, gezocht op internet en daarna direct een brief gemaakt per mail en aangetekend verzonden. ( brief met inhoud ongeveer gelijk aan die op de fraudedesks site.) Ik had hem samen met een advocaat gemaakt.
Daarna niets meer gehoord. Tot ca eind jan werd ik gebel en ontkende in dat telefoongesprek dat ik een factuur oid gekregen had. Bleek later in mijn spam te zitten. Nogmaals de mail met mijn brief gestuurd. Daarna niets meer vernomen totdat ik gister een brief van een incassobureau NORRAD kreeg.
Wat te doen nu??
Femmieke
In ieder geval alle mails, brieven bewaren en de telefoongesprekken zoveel mogelijk vastleggen. En zeker niet betalen. Mogelijk kun je annuleren, dat kost je misschien 120 euro, maar dan ben je er ook af. Het is niet alleen de € 360 die je kwijt bent, maar er schijnt per jaar ook nog een 60 euro aan onderhoudskosten bij te komen, en dan nog de evt. incasssokosten.
Ze hebben al verschillende rechtszaken verloren of geschikt en ze kunnen toch niet door blijven gaan?
Ik heb kunnen annuleren, maar vorige maand werd ik weer gebeld. Ik had me voorgenomen dan een heel eind met hen mee te gaan, en op het allerlaatste moment er zogenaamd toch van af te zien, maar ik had er geen zin in mijn tijd ermee te verdoen en heb meneer toen flink uitgekafferd en het telefoongesprek beeindigd.
Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat ze maar door blijven kunnen gaan. Het incassobureau Norrad is trouwens van hen zelf.
Femmieke
O ja, en overal op reageren per email of schriftelijk
Piet Overduin
Helaas ben ik in aanvang ook te goed gelovig geweest. Heb per mail de overeenkomst ongedaan gemaakt. Daarop stuurde F. van Waalrijn een reactie met een overload aan juridische onzin. Heeft iemand een format voor een steekhoudende brief, die ik aangetekend aan TO verstuur?
Femmieke
Kijk eens op de site van Berntzen Mulder advocaten en zoek op Trademark Office, dan vind je genoeg. Ook een voorbeeldbrief, maar daar krijg je dezelfde wollige reactie op.
ingrid - accentmediation
Incassobureau Norrad houdt vol, Ik heb een aanmaning nu 5 dagen de tijd om te betalen anders zijn ze genoodzaakt een gerechtelijke procedure te starten. Ik heb hun een mail gestuurd met het verzoek om inhoudelijk op mijn schrijven, waarin ik aangeef een kopie van de gehele geluidsband te willen ontvangen en de naam van de partij die de aanvraag ingediend heeft, te reageren.
Piet Keizer
Ik heb dezelfde ervaring met deze jongens.
Heel betrouwbaar overkomen en dan als het hun niet snel genoeg gaat het mes op je keel zetten.
Bij navraag kennen ze de medewerker niet die jou notabene gebeld heeft. En daarnaast hebben ze er velen dezelfde naam maar niet dezelfde stem.Bert de bruin verandert nog wel eens van toonhoogte.
Echte oplichters zijn het.Vieze smaak van in mijn mond.
Liliane
Ik ben nu in het stadium Norrad aangeland. Is het bekend hoever dit incassobureau gaat? Kan ik hun berichten gewoon blijven negeren? Of pakt het dan verkeerd uit?
ingrid - Rijksstraatweg 41
binnenkort, 21 mei rechtzaak in Groningen. Dagblad besteed aandacht aan de zaak. Zie linken van onderstaande artikelen
https://www.dvhn.nl/groningen/Deze-ondernemers-gingen-met-Trademark-Office-in-zee-Ik-ben-erin-geluisd-24429630.html
https://www.dvhn.nl/groningen/Ex-werknemers-vertellen-over-de-dagelijkse-praktijk-bij-Trademark-Office-Make-some-fucking-sales-24419274.html
https://www.dvhn.nl/groningen/Fraude-of-harde-verkoop-Rechter-oordeelt-over-Gronings-bedrijf-dat-internetdomeinnamen-verkoopt-24419277.html
ingrid - Rijksstraatweg 41
Half maart laatste bericht van incassobureau gehad. Niets meer gehoord.
Uitspraak rechtbank Groningen: trademark office moet aardig dokken.
https://www.dvhn.nl/groningen/Rechter-Trademark-Office-bedriegt-dus-overeenkomsten-zijn-ongeldig-24476878.html
en de overeenkomsten zijn ongeldig.
Eric - Solide BV
Vandaag belde trademark office een van mijn klanten met het bekende verhaal. Klant was gelukkig op z’n hoede en belde mij. Heb direct de betreffende domeinnaam *zelf* geregistreerd (kosten zijn verwaarloosbaar) en ze later teruggebeld. Hingen nog hetzelfde verhaal op. Heb ze toen maar uit de droom gehaald en gezegd dat die domeinnaam helemaal niet eens vrij meer was 😉 En aangegeven dat als ze nog een keer een van mijn klanten benaderen ze een nieuwe dagvaarding kunnen verwachten.
Ik wil graag meewerken om oplichters te stoppen die hard werkende ondernemers en anderen met angstverhalen benaderen over een onderwerp waar weinig mensen iets van begrijpen, i.c. domeinnaamregistratie.
Maurice - Arets-Ergonomie BV
Om maar aan te tonen dat ze niet ophouden, waren wij vandaag de organisatie die met dit verhaal gebeld werden .Ben er niet op ingegaan, had al vermoeden dat dit niet in de haak was.
Kunnen we hier geen klacht over indienen bij de KVK of een andere organisatie?
Dit is toch pure oplichterij?
gr Maurice
ingrid - Rijksstraatweg 41
ik heb de KvK enkele maandan gelden gebeld, zij verwezen naar de fraude desk. Daarna niets meer gedaan.
Ik heb nadat ik hen had gevraagd om antwoorden op mijn vragen niets meer gehoord . De uitspraak en boete opgelegd door de rehtbank is daarna gekomen,
Er is een gezamelijke aktie van het advocatenkantoor
zie de mail hieronder. Zij hebben de zaak aangespannen en gewonnen.
Beste mevrouw Munneke,
Bedankt voor uw e-mail. Vervelend dat u benadeeld bent door Trademark Office. Benadeelden van Trademark Office hebben drie opties, deze zal ik hieronder toelichten.
Betalen
Door het betalen van de facturen gaat u akkoord met de handelwijze van Trademark Office. U zit vervolgens vast aan de mondelinge overeenkomst voor de gehele looptijd (vaak 5 of 10 jaar). Trademark Office kan u extra onvoorziene kosten in rekening brengen. In de praktijk gebeurd dit ook. Hoewel u vooruit heeft betaald voor de gehele looptijd van het contract, krijgt u na een jaar een factuur voor ‘verlengingskosten’. Dan begint de hele discussie weer opnieuw.
Niks doen
In het verleden is benadeelden geadviseerd om niks te doen. Het is in dat geval aan Trademark Office om actie te ondernemen. Zij waren vrij agressief in de incasso, maar pakten vervolgens nooit door met een dagvaarding. Uiteindelijk ging de (incasso)storm weer liggen. Tegenwoordig is Trademark Office actiever in het incasseren van de kosten die verbonden zijn aan de overeenkomst. Door niks te doen loopt u vervolgens het risico dat u gedagvaard wordt. Dit betekent dat u verweer moet gaan voeren bij de rechter, met alle kosten van dien. De kosten zullen dan minimaal € 1.000,- bedragen als u een advocaat inschakelt.
Collectieve actie
Wij voeren een collectieve actie tegen Trademark Office. Dit betekent dat wij niet de actie van Trademark afwachten, maar wij pakken Trademark zelf proactief aan. Wij proberen daarbij zoveel mogelijk benadeelden te verzamelen om zo gezamenlijk op te trekken. De kosten van de procedure worden daarmee verdeeld over de deelnemende benadeelden. De kosten voor deelname zijn eenmalig €250,-. De eerste stap is dat u de mondelinge overeenkomst met Trademark Office vernietigt. Op onze website is een voorbeeldbrief te vinden voor het vernietigen van de overeenkomst (klik hier voor een directe link). Als wij 20 benadeelden hebben verzameld, brengen wij namens deze benadeelden een dagvaarding uit. Daarin vragen we een verklaring van recht dat de overeenkomsten tussen de benadeelden en Trademark Office vernietigt zijn en Trademark Office niks meer van de benadeelden te vorderen heeft.
In de periode tot wij namens de benadeelden de dagvaarding uitbrengen, loopt u wel het risico dat u gedagvaard wordt door Trademark Office. Wij kunnen echter niet eerder actie ondernemen tot het moment dat er voldoende aanmeldingen zijn. Anders zullen de kosten hoger uitpakken dan € 250,00. Mocht u een dagvaarding ontvangen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij kunnen dan in onderling overleg kijken of we tot een oplossing kunnen komen.
Wij hebben goede argumenten dat de handelwijze van Trademark Office geen stand houdt en dat de overeenkomsten inderdaad rechtsgeldig vernietigt zijn. Inmiddels ontstaat er ook steeds meer rechtspraak in het nadeel van Trademark Office. Wij hebben dan ook alle vertrouwen in een goede uitkomst. Het is echter mogelijk dat we de procedure toch verliezen en veroordeeld worden in de proceskosten, de kosten van de procedure. Deze kosten worden verdeeld over de deelnemende benadeelden. Naar schatting komen deze kosten op €25,- per benadeelde uit.
Voor aanvullende informatie kunt u onze website raadplegen. Indien u nog vragen heeft, verneem ik dat uiteraard graag.
Met vriendelijke groet,
Dylan Helmich
Jurist
Jubileum logo Berntsen Mulder Advocaten
Dominique Vermeersch
Vandaag van een klant (ik en mijn klant zitten in België) een mail doorgekregen van “Trademark Office Holland” te Heerhugowaard waarin in een factuur zit voor 337,53 Euro voor “Commerciële intellectuele eigendomsrechten Benelux € periode 2019/2024”.
Ik vermoed dus dat ze afgestapt zijn van hun domeinfraude en hun werkterrein verlegd hebben naar België.
Ik heb mijn klant aangeraden de factuur te protesteren en zeker geen gegevens door te geven. En als ze daarna verder blijven doorduwen klacht in te dienen.
foulon
Yep, ook in België actief. Enkele van mijn klanten kregen eerst een telefoontje onder het mom van ‘iemand wil uw .eu of .com domein inpikken’. En wij zorgen ervoor dat dit niet gebeurt zonder jouw toestemming. ‘Geeft u toestemming?’ Als je zegt ‘Ja’ dan knippen ze dat stukje er wellicht uit. Als je zegt ‘nee’, Dan brengen ze dat voor jou wel even in orde. De rekening volgt. In beide gevallen krijg je een tijdje later je factuur. Tip: Ze haken heel vlug in als je zegt ‘Ik verbind je even door met onze webmaster of diegene die voor ons de website onderhoudt’.