Deel dit artikel
-

Twee miljoen voor Capayable, hernoemd naar In3

Het Nederlandse betaalbedrijf Capayable heeft twee miljoen euro groeigeld gekregen. In de komende weken hernoemt het zich naar In3 en start activiteiten op de Belgische markt.

Een groep van particulieren investeerders tekent voor de nieuwe kapitaalinjectie van het inmiddels vijf jaar oude betaalbedrijf Capayable. “We hebben lang geïnvesteerd in de opbouw van de achterkant”, zegt commercieel directeur Patrick van de Graaf. “Dat staat. Nu beginnen we met de voorkant.”

Een van de aanstaande veranderingen is de rebranding. De naam Capayable verdwijnt. Daarvoor komt In3 in de plaats met payin3 als webdomein. Aan de sites wordt nog gewerkt. Die zullen tijde lancering volgende maand de internationale ambities laten zien. Alles in stelling om weldra live te gaan in België.

De propositie waarmee Capayable actief is, is naar eigen zeggen uniek. Het bedrijf biedt een betaaldienst waarmee winkels hun klanten de rekening gespreid kunnen laten betalen. Klarna, Afterpay en Billink bieden wel achteraf betalen, maar niet gespreid.

“Bij ons ligt het fraudeniveau lager omdat de klant de eenderde van de rekening direct bij de transactie voldoet. Hij identificeert zich daarmee.” Winkeliers krijgen binnen vijftien dagen honderd procent van de rekening uitgekeerd, de consument krijgt zestig dagen voor de tweede en derde termijn. De betaaloplossing accepteert bestelbedragen tot drieduizend euro. De nieuwe investering wordt ook gebruikt om deze voorfinancieringen te bekostigen.

“Uit eigen onderzoek met verschillende webwinkels zien we dat de conversie met vijftien procent toeneemt en het gemiddelde bestelbedrag met dertig procent. Het is een extra marketingtool voor webwinkeliers om meer omzet te genereren.”

Niet alleen webwinkeliers kunnen gespreid betalen als optie gaan bieden, ook fysieke retailers. Van de Graaf werkt hiertoe samen met Worldline, dat een groot marktaandeel heeft als leverancier van kassaterminals. Daar gaat de spin-off uit PostNL werken met een combinatie van een eigen mobiele app en QR-codes van de kassa.

Mede door de rebranding en de aansluiting tot het fysieke domein hoopt Capayable zijn klantenbestand te kunnen verdrievoudigen tot 1.500 aangesloten winkels.

Foto: Paolo Fefe (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Arjan

Aparte aanpak dit anno 2018. Succesvolle innovatie voor consumenten begint juist aan de voorkant en niet aan de achterkant. Denk aan Facebook, Airbnb en Uber, allen succesvolle voorbeelden waarvan de eerste MVP-versie met een minimale investering is ontwikkeld, waarbij de achterkant ondergeschikt was, vaak nog handwerk. Nu loop je het risico dat de klanten straks iets aan de voorkant willen, wat de achterkant niet meer kan oplossen.

Marjon Stakenburg

Ja dat is niet raar hoor…. zij hopen dat de debiteur niet betaald zodat ze met hun eigen incasso buro ‘ ACCS’ de debiteur nog even lekker kunnen uitknijpen!

Debby de Boer

Ja ze hopen dus dat de klant niet kan betalen en dan verdienen zij poen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond