Verkeersbureaus blijken invloedrijke reisbedrijven op Twitter
Een onderzoek naar de autoriteit van reisbedrijven laat zien dat de verkeersbureaus van een aantal landen erg succesvol zijn op Twitter.
Vier van de tien reisbedrijven in de top tien blijken geen grote commerciële touroperators maar de verkeersbureaus van landen. Dat zijn Duitsland (4), Ierland (6), Curaçao (8) en Spanje (10) en kort daarop gevolgd door Zwitserland en Aruba.
Het onderzoek is uitgevoerd door Followerwonk voor TravMagazine, dat vorige week zijn top 50 van de reisbranche publiceerde.
De autoriteit van de onderzochte bedrijven heeft natuurlijk het met aantal volgers te maken, maar meer nog met de interactie tussen het account en zijn belangengroepen. Dat zijn naast andere reisprofessionals ook de consument. Die weet met zijn vragen makkelijk de weg te vinden op Twitter naar de verkeersbureaus.
Foto: Carlos Andrés Reyes (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond