Verzendkosten vaak spelbreker bij online afrekenen
De helft van de Nederlanders geeft aan regelmatig online aankopen achter te laten bij webwinkel. Maar niet bij alle producten is de drop-out rate even hoog, zo blijkt uit onderzoek van SAP.
Vooral de aankoop van meubelen en kledingitems wordt regelmatig afgebroken. Entertainmentproducten laten we minder snel liggen.
Meestal zijn de hoge verzendkosten de belangrijkste spelbreker. In dat geval besluit 55 procent van de Nederlanders niet tot een aankoop over te gaan.
Ook een prijsvergelijking met een andere site kan het aankoopproces ook onderbreken. 32 procent van de respondenten shopt een item alleen om de prijs te vergelijken met een andere site.
Soms ligt het aan de webwinkel: het item kan dan wel in het winkelmandje worden gelegd, maar blijkt uitverkocht bij het afrekenen. 38 procent koopt het artikel later ook niet meer.
Vergeetachtigheid speelt niet echt een rol in het aankoopproces. Slechts 11 procent laat items in een winkelwagen staan omdat ze vergeten zijn dat ze de wagen gevuld hebben.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond