‘Yahoo koopt videobedrijf BrightRoll’
Yahoo zou video advertentiebedrijf BrigtRoll willen overnemen voor 700 miljoen dollar, hoewel het nog wel eens meer zou kunnen worden. Dat melden bronnen aan TechCrunch. Er is een kleine kans dat de acquisitie vanavond al bekend wordt gemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
BrightRoll is een intermediair voor uitgevers en adverteerders, en het integreert web, mobiel en internettelevisie. Het netwerk claimt het grootste bereik. Vijfentwintig van de vijftig grootste uitgevers maken er gebruik van, net als 85 van de 100 grootste adverteerders. Vorig jaar draaide het bedrijf een omzet van 100 miljoen dollar.
Video advertenties is een enorme groeimarkt. Volgens Adobe wordt er steeds meer naar video gekeken, met name op smartphones. Adverteerders spendeerden een kwart meer aan video dan vorig jaar. Het aantal unieke bezoekers aan videosites is meer dan verdubbeld. Ook is er een duidelijke trend naar het kijken via over the top decoders en spelcomputers, zoals die van Apple en anderen.
Naar verluidt gaat Yahoo CEO Marissa Mayer het vanavond bij de toelichting op de kwartaalcijfers hebben over het overnamebeleid. Met de beursgang van Alibaba heeft Yahoo als aandeelhouder zijn oorlogskas kunnen versterken.
Aandeelhouder Starboard Value dringt aan op verdere gesprekken met AOL. Samen zouden deze partijen beter opgewassen zijn tegen Google.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Raul Tiru
Video Marketing blijft inderdaad fors groeien. Goed dat Yahoo de boot niet wilt missen met deze overname.