Zalando geeft platformtak nieuwe impuls
Zalando wil dat fabrikanten, merken en adverteerders zijn platform intensiever gaan gebruiken. Daartoe voegt het een aantal voor hen relevante diensten samen onder een dak.
Partnerservices zijn de diensten waarbij merken, bijvoorbeeld, opslag bij en verkoop op Zalando zelf kunnen regelen. En bij de tak Marketing Services kunnen ze op de site reclame maken voor hun eigen handelswaar, om verkopen te stimuleren.
In de komende vier jaar willen de Duitsers dat externe partijen meer handel op het platform gaan doen. Het succes van sites als Amazon, Bol, Temu en Amazon laat zien dat daar de grote groeikansen liggen. Dat weet Zalando al jaren, maar dat wordt niet vertaald naar daden.
In een hernieuwde poging de platformbusiness een impuls te geven sprak de leiding begin dit jaar de ambitie uit om het bedrijf te doen evolueren van platform naar ecosysteem. Uiteindelijk komt dat op hetzelfde neer: meer externe business genereren.
De doelen voor 2028 zijn ambitieus en verlangen dubbelcijferige groei:
Gisteren kondigde https://corporate.zalando.com/de/marken-handelspartner/zalando-stellt-zalando-partner-vor het bedrijf aan zijn partneractiviteiten onder een noemer samen te voegen: Zalando Partner. Dat is een site waar zowel de handels-, logistieke als marketingactiviteiten voor partners is ondergebracht. Bovendien moet dat een vertrekpunt worden voor marketeers omdat het een data-oase moet worden die helpt in het proces van awareness tot conversie.
Eerder deze maand kondigde Zalando reeds een nieuwe positionering aan voor zijn merk. De winkel moet, voor klanten, draaien om het vergroten van het zelfvertrouwen van klanten en het voldoen aan hun veranderende behoeften door middel van kwaliteit, lifestyle en inspiratie. De eerste uitingsvormen van de nieuwe merkuitstraling zijn te zien in de Herfst/Winter 2024-campagne.
Foto: Tarun Hirapara, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond