Zalando wil meer duurzame kleding verkopen
Zalando gaat duurzame kledingmerken toevoegen aan het assortiment. Op veler verzoek: de vraag naar dit soort kleding neemt toe.
Aanvankelijk zal kleding van Ecoalf, het Nederlandse Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective en Stripe + Stare te koop zijn, maar het is de bedoeling op het aanbod nog verder uit te breiden.
De interesse naar dit soort kleding blijkt uit een analyse van de zoekopdrachten op de site van de retailer. Er wordt vaker op termen als ‘organic’ en ‘fairtrade’ gezocht.
Zalando levert naar eigen zeggen al meer dan 15.000 duurzame artikelen van meer dan 240 merken, waaronder Patagonia, Veja, Mother of Pearl, Nudie Jeans en Filippa K. Die worden sinds 2018 ook als duurzaam gelabeld.
Een deel van het aanbod kan ook via externe partijen komen. De omslag van winkel naar platform werd vier jaar geleden al ingezet, maar de leiding moest al die tijd prioriteit geven aan de opbouw van de digitale en fysieke infrastructuur. Nu lijken de Duitsers toch vaart te willen gaan maken met de transformatie tot marktplaats.
Op de foto Sara Diez, chef dameskleding bij Zalando (foto Zalando)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond