Zalando verwijdert misleidende duurzaamheidsclaims na optreden Europese toezichthouders
De Europese consumententoezichthouders spreken de Duitse webwinkel Zalando aan op het gebruik van misleidende duurzaamheidsclaims. Zo gebruikte Zalando de term ‘duurzaamheid’ en visuele claims. Vanaf 15 april 2024 verdwijnen deze claims van de website en zegt Zalando toe duidelijke en specifieke informatie te geven over de duurzaamheidsvoordelen van hun producten.
Tijdens haar eigen onderzoek naar duurzaamheidsclaims in de kledingbranche, heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de Duitse toezichthouder via een handhavingsverzoek gevraagd op te treden tegen het bedrijf. De bevindingen van de ACM zijn meegenomen in de gecoördineerde actie.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd