Consument: beloon bezoek fysieke winkel
Services die in online winkels compleet vanzelfsprekend zijn, beïnvloeden steeds meer de consumentenverwachtingen van fysieke winkels. De grootste ergernis van winkelend publiek is dan ook het niet makkelijk kunnen vergelijken van producten.
Dit blijkt uit onderzoek van Capgemini. Ook het ontbreken van gepersonaliseerde aanbiedingen is een grote ergernis.
Tegelijkertijd kan een winkelbezoek juist beloond worden, menen de respondenten. Ongeveer tweederde van hen wil graag loyaliteitspunten ontvangen voor de tijd die zij in store besteden, evenals voor herhaalbezoeken.
Liever de afwas
Shoppen in de fysieke winkel is geen favoriete bezigheid van consumenten. Zo ziet 40 procent van de onderzochte shoppers een winkelbezoek puur als huishoudelijke taak. En 32 procent zou zelfs liever de afwas doen dan naar een winkel gaan.
Hoge verwachtingen
De verwachtingen nemen toe. Wat de consument dan wel wil van fysieke winkels? 75 procent zou graag zien dat ze online alvast kunnen checken of een product wel in de winkel aanwezig is. 73 procent wil graag een same-day delivery-mogelijkheid vanuit winkels.
68 procent wil lagere prijzen als ze ‘lid’ zijn van een bepaalde winkel. En 57 procent zou het zelfs fijn vinden als winkels ook activiteiten zouden aanbieden die voor ontwikkeling of inspiratie zorgen.
*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het maartnummer van Emerce magazine (#156).
Het onderzoek Making the Digital Connection: Why Physical Retail Stores Need a Reboot van Capgemini is hier te downloaden.
Gerelateerde opleiding
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Joep - Beterlands
Mag er alstublieft een W extra bij?
Het is toch nog niet zó erg gesteld dat de consument veracht wordt in de fysieke winkels…
Egbert van Keulen
Hoi Joep,
Dank voor je opmerkzaamheid. De ‘w’ is toegevoegd. Door die ene letter wordt de inhoud van het artikel ineens volledig anders :-)).
Dank.
Egbert