Koopknop Facebook levert meeste op
De koopknop raakt steeds meer ingeburgerd onder Amerikaanse retailers. Welk kanaal daarvoor favoriet is? E-mail (27,1 procent). Maar ook een buttonpositie op Facebook doet het met 22 procent goed.
Google+ (6,8 procent), Pinterest (5,9 procent), Twitter (5,9 procent) en Instagram (1,7 procent) volgen op afstand. Dat concludeert eMarketer op basis van onderzoek van Campaigner.
Niet direct massaal overstag
Steeds meer sociale netwerken hebben in 2015 plek gemaakt voor een koopknop. Of waren het in ieder geval aan het uittesten. Toch gingen Amerikaanse retailers niet direct massaal overstag. Iets minder dan de helft van hen maakte er in augustus gebruik van, aldus Campaigner. Maar dat wil niet zeggen dat de retailers er niet geïnteresseerd in zijn.
Grote onderlinge verschillen in conversie
Wat de conversie betreft, zijn er momenteel nog grote verschillen tussen de sociale netwerken met koop-knop. Maar duidelijk is dat Facebook aan kop gaat. Maar liefst 65 procent van de Amerikaanse retailers zegt dat dit platform de beste resultaten boekt. Twitter volgt op de tweede plaats met 18 procent. En Instagram (10 procent) en Pinterest (7 procent) maken het rijtje compleet. Overigens laten retailers in Groot-Brittannië ongeveer dezelfde cijfers zien.
*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het decembernummer van Emerce magazine (#145)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond