Conversion & Analytics

Verminderen van retouren als onderdeel van je CRO programma

10:40 30 minutes Workspace
Xeï Hulshoff My Jewellery

“Zou deze broek me het beste passen in maat M of maat L? Staat deze trui me het leukst in roze of wit? Weet je wat, ik bestel ze allebei en dan stuur ik de minste gewoon retour.” Een normale reactie van website bezoekers bij de aankoop van fashion producten. Helaas voor My Jewellery als bedrijf een hoge kostenpost. Pakketjes moeten ingepakt en verzonden worden waarvan je vooraf al weet dat er minimaal 1 item retour komt: meer uitstoot voor vervoerders, 2x kosten voor afhandeling in het magazijn, etc. 

In deze sessie vertelt Xeï hoe ze met het CRO programma inspelen op zowel klant- als bedrijfsbehoeften in het verminderen van retouren.

Xeï Hulshoff

Xeï Hulshoff

My Jewellery

In 2012 begon Xeï’s reis in UX en CRO bij Coolblue. Sinds 2021 zet ze CRO op de kaart bij My Jewellery. Ze geniet van het ophalen van inzichten uit gebruikersonderzoek om daarmee de puzzelstukjes voor klantbehoeften op hun plek te krijgen. De klant centraal zetten is echter niet voldoende voor duurzame groei van een bedrijf. Als CRO team lead kijkt ze ook op strategisch niveau mee naar de impact van site aanpassingen op bottom-line omzet.

Gelijktijdige sessies