Fashion

Hoe WOOVIN een unieke on- en offline sneaker community bouwde

15:35 30 minutes presentation IJ zaal
Tio Laurey WOOVINGijs van Benten WOOVIN

Veel bedrijven streven naar het bouwen van een community rond hun merk, maar dit realiseren is niet makkelijk. Sneaker marketplace WOOVIN richt zich op persoonlijk contact tussen kopers en verkopers om een hechte sneaker community te creëren. Hoewel online platforms zoals blogs, Instagram, podcasts en forums worden gebruikt, blijkt het in de huidige online wereld lastig om de aandacht van ongeduldige consumenten te trekken. Offline evenementen en beurzen hebben echter bewezen effectief te zijn voor het stimuleren van een authentieke community en waardevolle interacties met gebruikers. Tio Laurey (WOOVIN) vertelt tijdens deze sessie over het belang van community building en de voordelen ervan.

Tio Laurey

Tio Laurey

WOOVIN

Tio is de oprichter van online sneaker platform WOOVIN. Naast het ondernemen is hij derdejaars student Bachelor Economics & Business Economics aan de Universiteit van Groningen. Hij is geboren in Badhoevedorp en is gedurende zijn tienerjaren opgegroeid in Amsterdam. Van jongs af aan had Tio al een grote passie voor ondernemen en sneakers. WOOVIN biedt hem de mogelijkheid om van beide passies zijn werk te maken.

Gijs van Benten

Gijs van Benten

WOOVIN

Gijs bekleedt de functie van Community Builder bij het online sneakerplatform WOOVIN. Na succesvolle afronding van zijn bacheloropleidingen in International Business en Filosofie, heeft hij zijn focus verlegd naar ondernemerschap. Tijdens zijn Master of Science in Small Business and Entrepreneurship aan de Rijksuniversiteit Groningen is hij gelijktijdig begonnen bij WOOVIN. In zijn rol als Community Builder richt hij zich hoofdzakelijk op merkontwikkeling en het tot stand brengen van connecties tussen verkopers en consumenten.

Gelijktijdige sessies