Fashion

Rebranding Christine le Duc: streaming in de mediamix

10:20 30 minutes presentation IJ zaal
Alissa Askander Christine le DucNoël Hermsen Snetch

Alissa’s huidige doelstelling is de recent gelanceerde rebranding van Christine le Duc (onderdeel van EDC retail B.V.) en het brand imago nieuw leven inblazen. Na 50 jaar had het wat stoffige imago een frisse, nieuwe impuls nodig. Het doel is om vrouwen vooral in hun kracht neer te zetten. Door onder andere voor de lancering van de nieuwe collectie samen te werken met streamingplatform Snetch, liet het merk in een klap haar oude imago achter zich. Consumenten worden met deze aanpak nog sneller bediend en kunnen bij het bekijken van de video’s van de show op een look klikken en de afzonderlijke items en bijbehorende prijzen direct zien.

Alissa Askander

Alissa Askander

Christine le Duc

Alissa Askander is sinds anderhalf jaar brandmanager bij Christine le Duc. In die tijd heeft ze een volledige rebranding van het 50 jaar oude merk neergezet. Voordat ze bij Christine le Duc aan boord kwam was Alissa Visual Brand Manager bij Ziengs schoenen.

Noël Hermsen

Noël Hermsen

Snetch

Noel Hermsen is Art Director bij Sessibon en het creatieve brein achter meer dan 1500 fashionshows en evenzoveel contentproducties voor diverse fashionbrands in binnen en buitenland. Als bedenker van het streaming-on-demand platform Snetch beoogt hij de fashionwereld op een hybride manier met elkaar te verbinden en helpt hij fashionbrands om de perfecte balans te vinden tussen de on- en offline brandexperience.

Gelijktijdige sessies