Hoe AI een toegevoegde waarde kan zijn in de strijd tegen klimaatverandering
Klimaatverandering is een van de grootste collectieve uitdagingen voor de mensheid. Het beïnvloedt iedereen en de reactie vereist een systematische, wereldwijde verandering om de uitstoot te verminderen, energiesystemen te transformeren en economieën duurzamer te maken.
Doorbraken in AI helpen op een nieuwe manier toegang te krijgen tot informatie en kunnen krachtigere hulpmiddelen zijn om de grootste uitdagingen en kansen van de mensheid aan te pakken, waaronder klimaatverandering.
Marleen Smit van Google is optimistisch over de mogelijkheden om nieuwe oplossingen te versnellen, bijvoorbeeld op het gebied van schone energieontwikkeling of ecosystemenbescherming.
Tijdens Emerce Retail vertelt ze hoe de nieuwe ontwikkelingen in AI, retailers in staat stellen hun duurzaamheidsagenda op vele manieren te versnellen. Voorbeelden hiervan zijn een optimalisatie van de toeleveringsketen, vermindering van CO2-uitstoot en de uitbreiding van duurzame alternatieven voor consumenten.