B2B Digital

E-commerce Playground: hoe Arla Foods van experimenteren de norm maakt

10:20 30 minutes Studio
Nike Festen Arla FoodsRemi Tromer Arla Foods

Binnen Arla Foods hebben ze een Test & Learn programma opgezet. Waarmee ze, middels experimenten, hun leerproces versnellen en in staat zijn bureaucratie te omzeilen en ‘quick & dirty’ kunnen testen wat wél en niet werkt.

Tijdens deze sessie zullen Nike en Remi vertellen hoe de experimentele cultuur hen heeft geholpen om e-commerce naar een hoger niveau te tillen en wat voor een methodologie zij binnen Arla Foods hanteren. Daarnaast illustreren ze met verschillende cases hoe je dit ook binnen je eigen organisatie van de grond kunt krijgen

Nike Festen

Nike Festen

Arla Foods

Nike is verantwoordelijk voor e-commercegroei binnen Arla Foods, en heeft Arla’s Test & Learn Playground twee jaar geleden opgezet. Ze is een voorstander van een groeicultuur waarbij experimenteren het middel is om verandering teweeg te brengen. Het succes (of falen) van een experiment is slechts een uitkomst, de focus ligt op het leerproces. Voordat ze bij Arla kwam, werkte ze bij Unilever.

Remi Tromer

Remi Tromer

Arla Foods

Remi is binnen Arla Foods verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van Arla producten op de Digitale Shelf en weet als geen ander dat er niet iets bestaat als ‘one-size-fits-all’. Ze is overtuigd dat durven experimenteren noodzakelijk is om te winnen. Vóór Arla heeft ze B2B kennis opgedaan bij Heineken.

Gelijktijdige sessies