Engage

Hoe kan data echt helpen om de marketingeffectiviteit te verhogen – customer matches en omnichannel retargeting

11:35 30 minutes presentation Grote zaal
Leonard Blommendaal Shopping Minds Job van den Berg Sanoma

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je efficiënter adverteren, is de gedachte. Maar in de praktijk blijkt de inzet van data nog lastig. Sanoma en Shopping Minds vertellen met concrete cases hoe zij data gebruiken om de ROI te verhogen.

Leonard Blommendaal

Leonard Blommendaal

Shopping Minds

Door slimme technologieën te verbinden en in te zetten, zorgt Leonard er met het Data Management Platform (DMP) van Shopping Minds voor dat website bezoekers een persoonlijke beleving ervaren. Wensen en behoeften wordt realtime aangepast en meegenomen in persoonlijke uitingen op de site, in mailings, retargeting en DM.

Job van den Berg

Job van den Berg

Sanoma

Job van den Berg is Data Strategy Director bij Sanoma en verantwoordelijk voor de commerciële data-strategie richting adverteerders en mediabureaus. Hij brengt bij adverteerders en mediabureaus onder de aandacht hoe Sanoma-data kan helpen om de marketingeffectiviteit te verhogen en hoe je meer insights kunt genereren over consumenten. Job werkte eerder bij Kantar als Innovation Director waar hij o.a. de analytics divisie leidde.

Gelijktijdige sessies