Fashion

Is the world better off because King Louie is in the clothing business?

11:20 30 minutes presentation IJ zaal
Laura Tol King LouieKim Heitmann King Louie

Tegen 2030 wordt verwacht dat de consumptie van kleding en schoeisel met 63% zal groeien. Ondertussen is de wereldwijde dierenpopulatie afgenomen; er is vandaag de dag nog maar 19-23% over, terwijl de totale wereldbevolking piekt op 8,0 miljard mensen.

Geconfronteerd met deze zorgwekkende ontwikkelingen stelt King Louie zichzelf een essentiƫle vraag: heeft hun rol in de kledingindustrie een positieve impact? Een kritische blik op eerdere en toekomstige stappen wordt essentieel.

King Louie beoordeelt of hun acties in lijn zijn met duurzaamheid en ethische normen en presenteert hun nieuwste initiatieven en genomen stappen om een duurzamer kledingmerk te worden.

Laura Tol

Laura Tol

King Louie

Over the last 5 years King Louie has grown to a company that made serious steps in the sustainability field. Laura Tol is the companies CSR coordinator and has been part of this journey from the start.

Kim Heitmann

Kim Heitmann

King Louie

Kim Heitmann, is CRM Marketeer at King Louie. With a keen understanding of the importance of environmental consciousness, she actively seeks innovative ways to weave sustainability principles into her marketing strategies. Beyond her corporate role, she’s a passionate yoga teacher, aiming to make positive contributions to individuals and the planet.

Gelijktijdige sessies