Emerce Health

Postoperatieve eHealth: optimalisatie van de patient journey met een app

minutes presentation NL
Dr. Willem-Jan Marijnissen Albert Schweitzer ZiekenhuisThomas Timmers Radboudumc

Patiënten verblijven na een operatie steeds korter in het ziekenhuis. Dit vraagt van hen een hoge mate van zelfmanagement. Om hen hierbij te ondersteunen, ontvangen ze allerlei informatie en adviezen. De praktijk leert echter dat patiënten deze informatie nauwelijks kunnen bevatten en onthouden.

In deze presentatie delen Jan-Willem en Thomas de resultaten van hun studie waarbij ze patiënten na ontslag dagelijks begeleid hebben met een app.

Dr. Willem-Jan Marijnissen

Dr. Willem-Jan Marijnissen

Albert Schweitzer Ziekenhuis

Pijnvrij kunnen bewegen is een belangrijke voorwaarde om je als mens gezond te voelen en gezond te blijven. Als orthopedisch chirurg lever ik daar graag mijn bijdrage aan. De combinatie van geneeskunde en techniek in de orthopedie heeft mij altijd aangesproken en vind ik nog steeds boeiend.

Thomas Timmers

Thomas Timmers

Radboudumc

In 2014 ontwikkelde Thomas met zijn bedrijf de Patient Journey App. Inmiddels wordt deze app in meer dan 100 ziekenhuizen in 10 landen gebruikt om patiënten gedurende hun behandeling te begeleiden. De app wordt ingezet bij meer dan 100 behandelingen, variërend van knieprotheses tot borstkanker en van COPD tot staar. Sinds 2018 doet hij promotieonderzoek aan het Radboudumc naar de daadwerkelijke effecten van dergelijke interventies.