Over Dave

Het maximale uit budget en tijd halen, dat is waar ik blij van word. Zowel privé als zakelijk. Privé maak ik er een sport van om zo voordelig als mogelijk de wereld rond te reizen. Zakelijk kan ik de refreshknop van mijn campagnes niet met rust laten als de eerste resultaten binnenkomen en blijf ik optimaliseren tot het gewenste resultaat is bereikt.

Ervaring heb ik met alle online marketing kanalen, met specialisatie in Social en Search. Door mijn werkverleden als IT-er, Webdeveloper, Webanalist en vervolgens Social & Online Marketeer weet ik hoe techniek in te zetten en daarmee Marketing Impact genereren. Ik heb zowel aan bureau- als aan klantzijde gewerkt, voor B2C én B2B organisaties en zowel zelfstandig als in teamverbanden.

Ik zou mijzelf beschrijven als all-round online marketing specialist met specialisatie op social en search.

Vaardigheden

Social media Pay Per Click Advertising Advertising SEA Facebook Marketing Twitter Marketing LinkedIn Marketing Instagram Marketing Social media advertising Social Snapchat Marketing Pinterest Marketing paid advertising

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Professionele werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Tam Tam

Microsoft ASP.NET Webdeveloper

Bij Tam Tam startte ik als Microsoft ASP.NET developer en behaalde ik binnen korte tijd door zelfstudie Microsoft MCSD.NET certificering. Door mijn sterke kennis op het gebied van optimalisatie was ik voornamelijk verantwoordelijk voor aftersale opdrachten; het bouwen van extra functionaliteiten en optimaliseren/versnellen van bestaande websites op basis van feedback van klanten.

Naast developer, was ik ook functioneel beheerder van het complete webserver-park (>20 servers) hetgeen inhoudt dat ik de performance van de web- en MS-SQL database servers optimaliseerde en instructies opstelde aan andere developers t.b.v. optimaal codegebruik.

Gunderwear

Directeur-eigenaar

In 2019 verkocht ik meer dan 1.000 stuks luxe ondergoed voor mannen in abonnementsvorm onder de naam Gunderwear. Hiervoor bouwde ik een multi-language Wordpress website met WooCommerce webshop en WooCommerce Subscriptions. Ik gebruikte ik DIVI voor de bouw van de site, WPML voor vetalingen, Mollie voor recurring payments, MailChimp voor emailmarketing.

Voor online advertising heb ik ingezet; Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest, Google Ads, Grindr, Exxoclick, TrafficForce en flyers via Spotta. Ik werk met verschillende influencers, waaronder voormalig Olympisch medaillewinnaar Jeffrey Wammes.

Sinds begin dit jaar verkoop ik ook losse items in 50 landen op marketplaces Bol.com, Amazon, eBay en Fruugo. Producten synchroniseer ik met Channable naar de marketplaces.

Heineken

Demand Generation Manager a.i.

Als Demand Generation Manager bij Heineken ben ik verantwoordelijk voor het genereren van traffic naar de webstores van THE SUB en Heineken Merchandise. Hierbij zet ik onder andere Google Shopping en Facebook Dynamic Ad campagnes in voor diverse Europese landen.

Omnicom Media Group (OMD Nederland)

Senior Social Advertising Consultant a.i.

Als Senior Social Advertising Consultant ben ik verantwoordelijk voor de social advertising strategie, werk ik aan pitches en mediaplannen voor klanten als McDonald's, Ziggo, easyJet, LÓreal, HP, Sony Pictures, Nefit en Nissan. Hierin adviseer ik over de inzet van Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIN, Pinterest en Twitter advertising campagnes. Deze campagnes zet ik tevens op, beheer en optimaliseer ik. Ik heb ervaring met het gebruik van Social Tracking Pixels en Facebook Dynamic Product Ads.

TUI Benelux

Search Advertising Marketeer a.i.

Als SEA marketeer bij Kras / TUI Benelux ben ik verantwoordelijk voor het opzetten, optimaliseren en managen van feed based Search Advertising campagnes m.b.v. bGenius en AdWords Editor voor de merken Kras, TUI België en Sunjets.

de Persgroep Nederland

E-mail Marketeer a.i.

In deze rol was ik verantwoordelijk voor het opzetten van marketing automation campagnes in Selligent Campaign voor de nieuwe webshops van de Persgroep.

KRAS

Social Media Marketeer a.i.

Als Social Media Marketeer ai. bij Kras was ik verantwoordelijk voor het realiseren van een sterke groei van de fanbase, exposure en het opzetten van een social media content marketing team.

TUI

Senior Online Marketeer

Verantwoordelijk voor het genereren van kwalitatieve traffic naar de websites, verhogen van naamsbekendheid en merkvoorkeur.
 Ik bouwde de Social Community van TUI uit van scratch tot een TOP5 merk op Facebook (500.000 fans) en Twitter (40.000 volgers)
 Binnen de internationale TUI Group was ik de Social Lead voor TUI NL
 Door ons grote succes op Social Media heeft TUI Nederland een voorbeeldfunctie binnen de TUI Group
 Operationeel en strategisch verantwoordelijk voor alle Social Advertising campagnes met campaigning in Marin Social
 Inrichten monitoring in Coosto en OBI4wan
 E-mail Dagdeal concept Daily Dream Deal bedacht, ontwikkeld en met Leadwerving uit laten groeien naar enkele honderdduizenden abonnees
 Automatiserings- en optimalisatieproces opgezet voor het creëren van miljoenen Google AdWords advertenties
 Google Analytics Web Analytics geïmplementeerd
 Sluiten en beheren samenwerkingen Online Partners en Afiliate Netwerken
 Opzetten van een omvangrijk netwerk-overstijgend TUI Display Network met >1 miljard impressies op jaarbasis
 Diepgaande Personalisering van E-mail Nieuwsbrieven
 Uitdenken en opzetten van Campagne Attributie modellen i.s.m. Comscore
 Ontwerpen van Dynamische XML Feeds

EDM

Marketing Automation Specialist a.i.

In deze rol gaf ik advies over het optimale gebruik van E-mail Marketing platform Selligent en implementeerde ik deze verbeteringen.
 Opzetten en optimaliseren van Email en Lead Campagnes
 Ontwikkelen van een Real-Time Conversie Rapportage Dashboard
 Opzetten en beheren van Google AdWords Campagnes
 Analyse en advies over Search Marketing
 Implementatie Google Analytics

iMETRIX (Prisma-IT)

Webanalist

Als Digital Marketeer binnen de Webanalytics business unit iMETRIX was ik verantwoordelijk voor Implementatie, Training, Consultancy en Online Marketing van klanten, waaronder grote Banken en Verzekeraars, Nederlandse Ministeries en HR dienstverleners. Binnen mijn functie werkte ik voornamelijk met WebTrends, Google Analytics, Visual Sciences (Omniture), Google AdWords.

Tam Tam

Teamleider Servicedesk

Als teamleider van de Businessunit Servicedesk was ik verantwoordelijk voor het aansturen van vier Developers en twee Systeembeheerders. De Businessunit was verantwoordelijk voor alle aftersales verzoeken en beheerde de complete Webserver omgeving van >150 klanten en de complete interne IT omgeving van Tam Tam.

Tam Tam

eMarketeer

Naast het professionaliseren van de WebTrends Webanalyse omgeving, introduceerde ik namens Tam Tam Zoekmachine Marketing (SEO & SEA) dienstverlening. N.a.v. deze kansen is de afdeling eMarketing Services als Businessunit opgericht en werd ik fulltime verantwoordelijk voor de implementatie van diensten als Email Marketing, Zoekmachine Optimalisatie en Web Analyse. Samen met de salesmanager adviseerde ik klanten over de in te zetten middelen om het succes van hun site te vergroten. Ik heb namens Tam Tam eMarketing diensten geleverd aan klanten als; Bouwfonds, Oxxio, Royal Haskoning, Hypotheker, Mojo, DSB.

Consultant

Ordina/Devote

Als consultant bij Ordina werkte ik aan verschillende projecten op het gebied van Windows systeembeheer, Business Intelligence (Microstrategy) en ASP.NET Webdevelopment. Ik werkte onder andere voor Defensie, Novartis, Elsevier, Gemeente Bunnik. Ook gaf ik intern opleiding Microstrategy aan collega's. Tijdens mijn dienstverband heb ik door zelfstudie mijn Microsoft MCSE certificering behaald.

KPN

Microsoft System Administrator

Bij KPN startte ik als Helpdesk IT medewerker en binnen een half jaar promoveerde ik tot Microsoft System Administrator. Dit betekende dat ik, samen met een collega, het gehele officenetwerk van >15 Microsoft Windows servers en ca. 300 workstations beheerde.