Over Bas

Hi, aangenaam!

Na een aantal jaar aan klant- en bureauzijde (bij Incentro) heb ik in maart 2019 de stap naar zelfstandig ondernemer gezet.
De afgelopen 9 jaar heb ik me voornamelijk bezig gehouden met het optimaliseren van customer journeys en heb ik veel facetten daarvan zowel hands-on als strategisch opgepakt. Van webanalytics tot usability onderzoek, conversie optimalisatie en SEA.
En dat bij veel verschillende bedrijven en in veel verschillende branches. Van Bol.com en MediaMarkt tot SNS Bank, Wolters Kluwer, KNGF, Coop en Makro.

Daarnaast run ik al bijna 5 jaar een eigen platenlabel / vinylclub. Ik ben dus altijd op zoek naar nieuwe bands en/of reis de wereld over voor concerten en muziekhistorie. Het liefst ga ik naar het zuiden van Amerika, waar het eigenlijk allemaal is begonnen.

Ik help je dus graag bij je vraagstukken op het gebied van customer experience en conversie. Let's get in touch!

Vaardigheden

Customer Journey SEA Google Tag Manager Google Analytics Omniture Usability onderzoek webanalyse Business Analyse Conversie Customer Experience

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Spaans (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Bol.com

Business Analyst Customer Experience

Binnen het Account en Klantenservice domein van Bol.com werk ik als Business Analyst aan het verbeteren van de klantervaring en het verhogen van de self-service ratio.
Afwisselende rol: van stakeholder management tot het uitwerken van user stories, business cases en het opzetten en analyseren van A/B testen)

International Film Festival Rotterdam

Online Marketeer

Verantwoordelijk voor traffic (SEA, Bannering, Video), webanalytics, CRO, App-strategie + uitvoer ervan en opzetten van het publieksonderzoek.
Deze rol was in een kleiner marketing-team waarin iedereen zich met veel verschillende facetten bezighield om te zorgen voor zoveel mogelijk exposure en conversie voor een van de meest toonaangevende filmfestivals ter wereld.

Digital Analis / Webshop Manager

Makro

Optimalisatie van de webshop voor de Horeca klanten van Makro. Van assortiment tot dataverzameling & analyse, usability onderzoek, CRO en (micro)copy. Daarnaast hield ik me bezig met generatie van traffic d.m.v. mailings en bannering.

Conversie Optimalisatie Consultant

Incentro

Onderdeel van zelfsturend team. Wij hielpen opdrachtgevers met het optimaliseren van de customer journey, bijvoorbeeld door het opzetten van CRO programma's, het uitvoeren van usability onderzoek en het meetbaar maken van belangrijke KPI's.

In deze periode heb ik o.a. gewerkt voor MediaMarkt, Coop, Wolters Kluwer, KNGF, XS4ALL, Tilaa en SNS Bank.