Over Mark
Marketing is mijn passie. De afgelopen twintig jaar vervulde ik zowel vaste als interim functies binnen branches als telecom, energie, FMCG en retail, zowel in B2C als B2B. Ik werk voor merken waar marketing een strategische rol speelt en klantbehoeften voorop staan en help organisaties met aantoonbaar resultaat bij het ontwikkelen van een duidelijke strategie, heldere proposities en doeltreffende campagnes. Ik ben
breed inzetbaar, met als specialisaties (advies over) business development, marketingstrategie, product marketing, go-tomarkets, acquisitie en retentie. Opdrachtgevers omschrijven mij als senior marketing & business professional die graag de leiding neemt bij vraagstukken op het snijvlak tussen business development en (online) marketing. Als gecertificeerd Product Owner ben ik gewend om te werken binnen het agile framework.
- screening is in behandeling -
Vaardigheden
Talen
Projecten en ervaring
Eneco Group
Product Owner Oxxio
- Product Owner Team Base (loyalty, up/x-sell, retentie)
- Commercial G2M Oxxio Internet, TV en Bellen
T-Mobile Thuis
Product Owner Converged
- Product Owner, nieuwe FMC propositie
- Trade marketing strategie T-Mobile Thuis
Engie
sr. Propositie marketing value added services
Ontwikkeling en G2M van nieuwe product- en service proposities
incl. make or buy & business case. Bottom-line verantwoordelijk.
Bakker Bart
Consultant e-commerce & marketing
Ontwikkelen van de e-commerce strategie, plan rondom optimalisatie marketing ROI
Vodafone
Distributie Marketeer Vodafone Thuis
Distributiestrategie en G2M binnen acquisitie kanalen, managen van traffic, volume, waarde en A&R budget
Essent
Product Owner Acquisitie
Product Owner - Essent Comfort proposities. Programmatic marketing, next Best Offer
Ministerie van EZ- Ctgb
Adviseur & Team lead
Strategisch marketing & communicatieplan, team lead marketing en communicatie
Formido bouwmarkten
• Product Owner E-commerce • Manager Marketing & Communicatie • Consultant E-commerce
- Opzetten van nieuw E-commerce platform
- Aansturen van marketing team (5), lid MT
- E-commerce strategie en business case
KLM Global Corporate Sales
Marketing Communicatie
- Aanscherpen van de klantcontactstrategie
- Business development projecten
KLM Nederland | Bladmanager
Bladmanager
- Bladmanager KLM (o.a. Flying Dutchman Magazine)
- Herlancering klantcontactstrategie voor B2T kanaal
Ziggo
Project Manager Marketingcommunicatie
- B2C on-en offline marcom voor werving en retentie
ANWB
Strategisch communicatieplan
Nieuwe marketing strategie voor BU ‘Bewegwijzering’