Over Christian

Ik ben een gedreven creatieve consultant met als dagelijkse drijfveer de customer journey toegankelijker, gemakkelijker, begrijpelijker, relevanter, pro actiever en/of persoonlijker te maken.

Mijn analytische aanpak stelt mij in staat om complexe situaties samen te vatten en snel het knelpunt te onderkennen. Ik ben een organiserend, betrokken persoon, kan mensen verenigen en kan communiceren met IT, business en management. Hierin een ‘spin in het web’-rol vertolken, geeft mij veel energie.

Mijn doel is om mijn creativiteit, kennis en expertise te delen binnen een organisatie om excellente processen, content en producten te bedenken, te ontwikkelen en te verbeteren.

Vaardigheden

Product management Customer Journey product owner Customer Experience service design

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)

Projecten en ervaring

ING

Customer Journey Expert - Assisted Channels

Verantwoordelijk voor de customer journeys binnen een nieuw te ontwikkelen medewerkers applicatie die gebruikt wordt door alle klantadviseurs in Nederland en België. Daarin zijn mijn taken:

› De klantreis gemakkelijker, relevanter en persoonlijker te maken

› Feedback ophalen via interviews, klantpanel, usability testen en A/B testen.

› Verbeteringen doorvoeren op basis van feedback en zorgen dat daarmee impact wordt gemaakt.

› Continue interactie met UX en de gebruiker bij het uitwerken van features (design, prototyping, validatie)

ING

Customer Journey Expert & Product Owner - Daily Banking

Taken & verantwoordelijkheden als Customer Journey Expert:

› End-to-end verantwoordelijk voor productinnovaties en verbeteringen op het gebied van customer journey/user experience rondom Sparen.

› Assumpties valideren via klantinterviews

› Periodiek opstellen van een funnel&traffic rapportage door middel van analyse-tool Webtrekk.

› Actief als feedbackmanager Sparen op de ING Community