Over Lisette

De afgelopen 20 jaar heb ik een brede ervaring opgedaan binnen het marketingvak, zowel in een B2B als B2C omgeving. Dankzij deze brede kennis ben ik inzetbaar op strategisch, tactisch en operationeel vlak. Mijn expertise ligt in het opstellen van marketingplannen, het ontwikkelen van waardeproposities, productmanagement en het aansturen van projecten zoals campagnes. Ik vind het erg belangrijk om de klant centraal te stellen vanuit customer insights om zo een optimale marketingaanpak neer te zetten. Als persoon ben ik resultaatgericht, analytisch en kom ik snel tot de kern. Ik ben een echte aanpakker, recht door zee, communiceer helder, heb veel energie en doorzettingsvermogen.

Vaardigheden

Product management Customer Journey Marketing Customer Loyalty/ Retention Marketing strategie Product management Customer Journey Marketing Customer Loyalty/ Retention Marketing strategie campagnemanagement

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Basisvaardigheid)

Projecten en ervaring

Eneco

Senior marketeer a.i.

In het project “smart targeting”, ben ik de personalisatie marketeer in een multidisciplinair team (agile). Doel van dit project is om vanuit de smart targeting-gedachte de klant met een gepersonaliseerde boodschap en prijsaanbod producten van Eneco aan te bieden via de verschillende kanalen (Next Best Action offer).

Mijn rol binnen dit project is om vanuit de verschillende kanalen tot een totaalplan en werkwijze te komen, het channelplan, waarmee het sales team na implementatie smart targeting kan toepassen om de gestelde targets te behalen binnen alle kanalen. Onderdeel hiervan is het bedenken en opzetten van experimenten om fact based keuzes hierin te maken, het behalen van salestargets en het toepassen van stakeholdermanagement.

Jaarbeurs

Campagnemanager a.i.

Voor de NOT 2019 (Nationale Onderwijs Tentoonstelling) was ik verantwoordelijk voor het aansturen van de lopende campagne voor bezoekers. Ik heb door middel van monitoring de campagne waar mogelijk geoptimaliseerd, de externe bureaus en het intern communicatieteam aangestuurd, de eindredactie van alle content verzorgt en de evaluatie met aanbevelingen opgesteld. Als vervolgopdracht heb ik zowel het trademarketingplan voor exposanten als het bezoekersmarketingplan opgesteld voor 2021 en heb ik een nieuwe website voor exposanten laten ontwikkelen.

Hiernaast heb ik de campagne voor de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 opgezet. Ik heb hiervoor een bezoekersmarketingplan gemaakt, de campagne ontwikkelt en aangestuurd en samenwerkingen in de vorm van barters opgezet met diverse exposanten en mediapartijen.

Noordhoff

Propositie marketeer a.i.

De uitgever taal van business unit basisonderwijs heeft een nieuw concept ontwikkelt voor een lesmethode. Hiervoor heb ik het strategisch marketingplan opgesteld, in samenwerking met het onderzoeksbureau een propositietest opgezet en uitgevoerd, de propositie aangescherpt, pilots op scholen begeleid om het nieuwe concept te testen, interviews gehouden onder de betrokken leerkrachten en een adviesrol vervult voor campagnemanagement.

Noordhoff

Campagnemanager a.i.

In deze opdracht was ik verantwoordelijk voor het genereren van leads voor sales. Hiervoor heb ik een overall campagneplan en planning opgesteld voor verschillende productgroepen en de ontwikkeling en uitvoering van deze campagnes aangestuurd.

Powerhouse (onderdeel van Essent)

Senior marketeer a.i.

In deze opdracht is mij gevraagd een lead generation programma op te zetten en een vaste structuur te bedenken voor het verzamelen en delen van customer insights. Hiernaast heb ik in samenwerking met de marketingmanager het marketingplan opgesteld.

Noordhoff

Productmanager a.i.

Wegens ziekte van de vaste productmanager heb ik voor langere tijd deze rol ingevuld. Hierin was ik verantwoordelijk voor een aantal productgroepen binnen de vakken taal, lezen en zaakvakken. Taken & verantwoordelijkheden: opstellen marketingplannen per vak, herpositioneren leesmethode, campagne-management, advisering van productaanbod en nieuwe aanbiedingsvormen, optimaliseren van proces zichtzendingen richting scholen, conceptontwikkeling voor nieuwe methode en initiator van diverse onderzoeken om klantwensen in kaart te brengen.

Energiedirect.nl

Campagne manager a.i.

Lanceren van landelijke campagne om naamsbekendheid te vergroten van energiedirect.nl. Hiervoor heb ik het campagneplan opgesteld, het concept laten ontwikkelen en testen bij de doelgroep, intern diverse teams gestuurd op het tijdig leveren van deliverables en gestuurd op interne besluitvorming. Verder was ik verantwoordelijk voor het monitoren en bijsturen van de campagne, het opstellen van een plan van aanpak voor guerrilla acties en gaf ik het projectteam Guerrilla waar nodig advies en begeleiding.