B2B Digital

Hoe Plieger marketplaces-data inzet voor innovatie en optimalisatie

10:20 30 minutes Workspace
Ruben Oosterom Plieger

Waar de strategie van groothandel Plieger volledig focust op installateurs verschuift de focus van het eigen merk deels richting consumenten.

Want wie bepaalt bij de installatie van een badkamer nu welke producten er worden geïnstalleerd? De installateur of de consument? Of beide?

Door het verzamelen van data en het bijeen brengen van alle kennis die in de organisatie aanwezig is, optimaliseren ze bij Plieger hun assortiment en gebruiken ze al deze informatie om de conversie te verhogen. En de rol van marketplaces is hierin zeer groot.

Ruben Oosterom

Ruben Oosterom

Plieger

Ruben Oosterom is als Lead Online bij groothandel Plieger verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van het eigen merk. Een zeer uitdagende functie waarbij het merk steeds meer richting B2C schuift in een B2B-organisatie. Voordat Ruben bij Plieger aan de slag ging heeft hij bij bol. in diverse functies de klus-categorie uitgebouwd tot een volwaardige online bouwmarkt.

Gelijktijdige sessies