Engage

Van lancering naar engagement, hoe HEMA haar loyalty journey steeds verder ontwikkelt

12:10 30 minutes presentation Studio
Alexandra den Hartog HEMA

In 2017 startte HEMA met haar loyalty programma meer HEMA. De belofte naar de klant; ‘de klantenpas op z’n leukst’. Binnen no-time groeide de klantenpas uit tot het 3e loyalty programma in retailland, achter Albert Heijn en Kruidvat.
Nu beschikt HEMA, ruim 95 jaar na haar oprichting, voor het eerst over inzichten in klantgedrag. Hoe gebruikt HEMA deze inzichten om effectiever en persoonlijker met haar klanten om te gaan?

Alexandra den Hartog

Alexandra den Hartog

HEMA

Waarom gedraagt de klant zich zoals hij dat doet en hoe kunnen we dat gedrag beïnvloeden? Bijna iedereen in Nederland is klant van HEMA. En dat maakt die vraag juist zo interessant.
De ‘waarom’ achter het klantgedrag is iets wat Alexandra bezighield in haar functies bij One Shoe, WE Fashion en haar huidige functie als Loyalty Lead bij HEMA. Binnen haar team liggen verantwoordelijkheden rondom de ontwikkeling van de ‘meer HEMA’ klantenpas, klantwaarde verhogende campagnes en het verzamelen en distribueren van klantinzichten.

Gelijktijdige sessies