Over Veronique

Een hardwerkende allround B2B en B2C marketeer mét productmanagement-ervaring, die
complexiteit niet schuwt, de lat hoog legt en oog heef voor de mensen in haar omgeving.
Ik krijg de meeste energie van trajecten die ik van A tot Z mag begeleiden; van idee, tot
uitwerking, implementate en evaluate. Ik schakel even gemakkelijk met inhoudelijk
specialisten als met het MT.
Ik ben Veronique, 36 jaar, een Limburgse ‘Amsterdamse’. Ik combineer Hollandse
nuchterheid met Limburgse bescheidenheid en Amsterdamse directheid. Ik durf in het
diepe te springen en ik streef ernaar mezelf te blijven ontwikkelen en uitdagen, zowel in
mijn werk als daarbuiten.

- screening is in behandeling -

Vaardigheden

Propositieontwikkeling Bepalen marketingstrategie Customer experience management Content development Campagnemanagement Productmanagement Teammanagement Agile werken

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Frans (Professionele werkvaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

PSA Finance

Marketing Teamlead

▪ Opbouwen, structureren en aansturen van het (digital) marketing team (3 FTE).
▪ Opstellen en uitdragen van de marketingstrategie.
▪ Customer journey optimalisatie voor de private lease propositie

MultiTankcard

Customer Experience Manager

▪ Ontwikkeling en implementatie van het customer onboarding traject met
bijbehorende marketingmaterialen (multichannel).
▪ Optimaliseren van de customer experience door middel van een content strategie en
bijbehorend content plan.
▪ Complete make-over van de website met aansturing van bureaus: movemove.com
▪ Copy writing

ABN-AMRO MeesPierson

Marketing Manager

▪ Ontwikkeling van ATL en BTL marketingcampagnes ter promotie van nieuwe
beleggingsfunctionaliteiten.
▪ Ontwikkeling van een multichannel content campagne over veilig bankieren.
▪ Promoten van de mobiel bankieren app, o.a. middels BTL en always-on
campagnevoering, opzetten van klantworkshops en productie van instructiefilmpjes

ANWB

Propositie Marketeer

▪ Verbetering van de productproposities ‘ANWB Personenhulp’ en ‘ANWB Digikluis’
door aanpassing van productfunctionaliteiten en klantprocesoptimalisatie.
▪ Opzetten van een succesvolle wervingscampagne voor ANWB Personenhulp

LeasePlan Nederland

Productmanager

▪ Neerzeten van proposites op het gebied van o.a. CO2-reducte, elektrisch laden
en datamanagement.
▪ Productontwikkeling: uitwerking, implementate en lancering van een innovateve
telematcaoplossing (big data genereren door techniek in te bouwen in auto’s).
▪ Onderzoek naar serviceoptimalisatie voor het trucks wagenpark en
propositieontwikkeling

Allianz Global Assistance

Propositie Marketeer

▪ Propositeontwikkeling voor een eigen- en private label fetsverzekering.
▪ Ontwikkeling van de introductecampagne voor de AGA Fietsverzekering

American Express

Marketing- en Productmanager

▪ Ontwikkeling en lancering van een digitale kredietunctonaliteit in samenwerking
met cross-functonele, internatonale teams.
▪ Propositeontwikkeling voor een nieuwe zakelijke betaalkaart.
▪ Portoliomanagement: opnieuw neerzeten en doorontwikkelen van de
verschillende kaartproposites

ING Groep

(Online) Marketeer (ING Talent Program)

Als managementtrainee heb ik marketingrollen vervuld bij ING Bank, NationaleNederlanden en WestlandUtrecht. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
▪ Verbeteren van de online customer experience voor ‘Mijn ING’ en ING.nl.
▪ Create van marktbewerkingsplan en bijbehorende marketngmaterialen voor een
nieuw pensioenproduct in de corporate client markt.
▪ Verbeteren van de klantbeleving van assurante tussenpersonen op basis van
veldonderzoek