Over Erik

Erik is een digital specialist met 9+ jaar ervaring aan zowel bureau- als klantzijde. Met een sterke focus op content strategie, -optimalisatie en -creatie werkte Erik voor verschillende merken en branches.

Ondernemerschap en aangeboren nieuwsgierigheid zorgen ervoor dat Erik snel zijn weg vindt in een organisatie en graag komt met nieuwe ideeën. Hij combineert strategie met creatie. Denken én doen. Een fijne collega die plannen beter maakt.

Zijn ervaring met werken in multidisciplinaire teams zorgt ervoor dat hij makkelijk schakelt en eenvoudig contact maakt met collega’s en externe partijen. Erik werkt graag samen met dataspecialisten en online marketeers, zodat hij content kan optimaliseren op basis van harde cijfers. Maar mét empathie en de eindgebruiker centraal.

Vaardigheden

Content marketing Copywriting Social media Social media training Brand content SEO Facebook Marketing Lead generation Gedragswetenschap Online Marketing Content planning Public relations Employer branding Lead nurturting

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)
Duits (Beperkte werkvaardigheid)

Projecten en ervaring

Vattenfall

Content Specialist a.i. via Brunel

Binnen het marketing team was ik verantwoordelijk voor alle content voor het team prolongatie. Het doel? Zorgen dat klanten blij zijn en blijven!

Ik heb o.a. gewerkt aan copy voor e-mail campagnes, short copy voor online assistent Nina, customer journey optimalisatie en content management voor de website.

NLinBusiness

Content Manager a.i. via Brunel

In een multidisciplinair marketing team was ik verantwoordelijk voor het bepalen en creëren van de communicatie en content voor website, social media en e-mail campagnes via SalesForce Pardot. Een van de mooiste projecten was het opleveren van een nieuwe website. Dat betekent veel copy schrijven, het optimaliseren van de customer journey door o.a. tests en interviews en het meenemen van stakeholders in het creatieproces. Met als eindresultaat een website waar zowel klant als opdrachtgever tevreden mee zijn.

NLinBusiness is opgericht om Nederlandse mkb-bedrijven te stimuleren én inspireren om wereldwijd nieuwe markten aan te boren. In een aantal zorgvuldig gekozen ‘Cities of Opportunity’ organiseert NLinBusiness met partners handelsmissies, evenementen en matchmaking met lokale ondernemers en professioneel dienstverleners.

NLinBusiness is een initiatief van de Nederlandse werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland, in samenwerking met de ministeries van Buitenlandse Zaken en Economische Zaken en Klimaat, de brancheverenigingen FME, evofenedex en Koninklijke Metaalunie

Brunel

Content Marketeer a.i.

In het marketing team van Brunel Nederland werkte ik aan:

- Productie van case studies
- Employer branding copy: interviews met kandidaten, schrijven van blogs en artikelen
- Schrijven copy e-mail marketing campagnes
- Schrijven van SEO copy Brunel.nl

Zelfstroom

Content Marketeer

Zelfstroom is de grootste retailer van zonnepanelen in Nederland en officieel een duurzaam B corp sinds 2018.

Bij Zelfstroom was ik verantwoordelijk voor de content strategie en copywriting. Denk aan content creatie voor website, social media en e-mail marketing. Maar ook aan content voor employer branding campagnes voor WerkenbijZelfstroom.nl.

Meest trots op:

• Doorvoeren tone-of-voice en professionaliseren (ux-)copy op Zelfstroom.nl.
• Creatie van employer branding campagnes en content op werkenbijzelfstroom.nl met als doel het versterken van het werkgeversmerk Zelfstroom. Extra leuk om te horen dat medewerkers Zelfstroom drie sterren geven voor het beste werkgeversmerk 2018-2019!
• Ontwikkelen en optimaliseren van e-mail campagnes en nieuwsbrieven die een mooie bijdrage leverden aan het verlagen van de cost per order.
• Opleveren nieuwe SEO-structuur website en verbeterde SEO copy met als doel een top-3 notering voor top keyword zonnepanelen huren.
• Creëren, implementeren en toetsen van webcare beleid en tone-of-voice voor social media en andere online kanalen.

Generali

Copywriter

Voor deze Italiaanse verzekeraar (nu onderdeel van A.s.r. Verzekeringen) heb ik vooral gewerkt aan de content voor de nieuwe website. Het maken van SEO-analyses, een SEO-content planning en het schrijven en optimaliseren van SEO copy, service content en blogs. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor diverse linkbuilding en PR-campagnes, waarbij ik het meest trots ben op de Verkeerskennistest en het onderzoek naar de De Beste Chauffeur van Nederland.

Verantwoordelijk voor:
- Content productie en SEO-optimalisering van de website
- Linkbuilding & online PR campagnes
- Creatie en planning social media content
- Creëren, implementeren en toetsen webcare beleid bij Generali Nederland
- Geven van trainingen social media & webcare

Buro N11

Copywriter | Social Media Manager

Buro N11 is een communicatiebureau in de automotive branche en gespecialiseerd in webdesign, social media en online marketing.

Voor klanten als Triumph Motorcycles, Goedhart Motoren, Renault, Nissan, Audi, Porsche en Pon Automotive, heb ik als Copywriter en Social Media Manager gewerkt aan websites, social media content, persberichten en teksten voor online en gedrukte media. Daarnaast was ik in diverse klanten verantwoordelijk voor de social strategie, content productie, social media marketing en community management.

Ook schreef ik dagelijks voor ZERauto.nl, hét blog over elektrische mobiliteit en AutoRAI.

Marcommit

PR Consultant

Schrijven van persberichten, artikelen voor vakbladen, interviews, columns en webcontent. Pr concepten, crisis pr, account management en onderhouden persrelaties.

Marcommit is een PR-bureau dat werkt voor organisaties in de IT-, HR- of techniekbranche.