Over Stephan

Een (online) marketing- en communicatie manager, die oplossingen ziet in uitdagingen. Ik voel mij het best in een omgeving waarin ik snel en efficiënt kan bijdragen aan verbeteringen van de organisatie. Met een hands-on mentaliteit en brede ervaring in tal van communicatie en marketingdisciplines zet ik mijn visie pragmatisch en met veel gedrevenheid en enthousiasme om in resultaat. Als meewerkend voorman inspireer, motiveer en begeleid ik multidisciplinaire teams naar succes.

Ruim 15 jaar help ik bedrijven, organisaties, rijksoverheden, gemeentes en non-profit, in en naar een totale (online) marketing-, en communicatiestrategie. Mijn expertise ligt op het snijvlak van strategie, innovatie en creativiteit. Binnen mijn opdrachten gebruik ik waar mogelijk lean en agile methodieken. Hierbij heb ik veel oog voor detail en ik leg mijn doelen gezond hoog neer. De klant en zijn customer journey staan bij mij altijd centraal. No matter what. Daarnaast voel ik mij als een vis in het water bij verandering, vernieuwing en de mouwen opstropen. Bij het aansturen van teams stel ik mij op als een faciliterend leider. In de rol van coach motiveer ik mensen. Door de diversiteit van opdrachtgevers ben ik gewend om binnen verschillende bedrijfsculturen te werken, met verschillende belangen en verschillende soorten mensen.


Naast al deze bezigheden train ik mijn linker hersenhelft (analytisch) door zoveel als mogelijk de wetenschappelijke vakliteratuur bij te houden en voer ik graag op zijn tijd zelf onderzoek uit. Mijn rechter hersenhelft (creativiteit) voed ik door veel te reizen, schrijven (Emerce (+390.000 lezers) and FrankWatching), fotograferen en Indisch te koken.

Vaardigheden

Team management Change management Projet Management Lean management Positioning strategy Communication strategy Commercial strategy Webmarketing strategy Strategic planning IT Strategy Corporate strategy

Talen

Nederlands (Moedertaal of tweetalig)
Engels (Volledige professionele vaardigheid)

Projecten en ervaring

Zwitserleven

Marketing Strateeg

Verantwoordelijk voor het strategieplan Deelnemers.

Werk aan UItvoering

Kwartiermaker Teamleider

- Realisatie van de marketing en communicatiestrategie van het nieuwe overheidsbrede programmabureau Werk aan Uitvoering (30fte).
- Opbouw van een multidisciplinair team (van 0 naar 7).